161 mln dotarcia medialnych przekazów o „Zostajemy w UE”

dodano: 
13.10.2021
komentarzy: 
0

Gdy Trybunał Konstytucyjny orzekł o wyższości Konstytucji RP nad prawem unijnym, we wszystkich mediach niemalże od razu pojawiło się na ten temat ponad 800 materiałów. Kiedy natomiast Donald Tusk na Twitterze wezwał Polaków do manifestacji, w ciągu kolejnej doby wzmianek w mediach było już ponad 7 tys – podaje Instytut Monitorowania Mediów.

Łącznie w pięć dni liczba wszystkich publikacji wyniosła prawie 28 tys. z dotarciem* 161 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Statystycznie każdy obywatel Polski w wieku powyżej 15 lat mógł spotkać się z tymi informacjami minimum 5 razy – przekazuje IMM.

Od 7 do 11 października 2021 roku o protestach organizowanych w całej Polsce pod hasłem „My zostajemy w Unii Europejskiej” mówiono we wszystkich typach mediów aż 27,7 tys. razy. Najwięcej komentarzy i wpisów na ten temat pojawiło się na Twitterze (20 tys.) oraz w portalach internetowych, w tym na blogach, forach oraz w podcastach (5 tys.). Od czwartku w ciągu pięciu dni w stacjach radiowych wyemitowano na ten temat 457 materiałów, w telewizji było ich 310, prasa natomiast informowała o wyroku TK i demonstracjach na polskich ulicach 64 razy. Łączne dotarcie tych przekazów szacowane jest na 161 mln potencjalnych kontaktów – oznacza to, że każdy obywatel Polski w wieku powyżej 15 lat mógł spotkać się z informacjami o wyroku TK i protestach z nim związanych w telewizji, radiu, prasie, portalach internetowych oraz social mediach minimum 5 razy.

32 proc. zasięgu stanowią wzmianki dotyczące pośrednio reakcji lidera PO

Media licznie informowały swoich odbiorców o orzeczeniu TK i planowanych protestach również w kontekście opublikowanego na Twitterze wpisu Donalda Tuska, w którym szef PO wzywał obywateli do udziału w manifestacji zaplanowanej na niedzielę 10 października na Placu Zamkowym w Warszawie. Były premier i przewodniczący Rady Europejskiej był cytowany i wzmiankowany we wszystkich mediach ponad 4,4 tys. razy, w tym ponad 2,4 tys. publikacji pojawiło się w artykułach portali internetowych, a ponad 1 tys. przekazów ukazało się na samym Twitterze. Łączne dotarcie wszystkich publikacji wzmiankujących wypowiedź Donalda Tuska z okresu 7-11 października 2021 wynosi 78,4 mln kontaktów (32 proc. udziału w całości).

Najaktywniejsze źródła telewizyjne i radiowe

Największe dotarcie, bo 77,8 mln potencjalnych kontaktów, wygenerowała telewizja – w analizowanym okresie o sprawie najczęściej informowały Wydarzenia 24 – 37 razy (kanał informacyjny Telewizji Polsat) z czasem antenowym 2 godzin, TVP Info – 33 razy, ale z najdłuższym czasem na antenie – 7 godzin, Polsat News – 25 razy i czasem 5 godzin, oraz TVN24 – 23 razy w 4 godzinach łącznie. Radio jest na drugim miejscu pod względem zasięgu – publikacje o wyroku Trybunału Konstytucyjnego i protestach osiągnęły dotarcie na poziomie 46 mln. W ciągu tych pięciu dni dziennikarze Radia Zet o sprawie mówili najczęściej, poświęcając sprawie ok. 40 minut na antenie. Rzadziej, ale z najdłuższym czasem antenowym – 90 minut – informowali o temacie redaktorzy stacji RMF FM.

Tytuły prasowe

W prasie najwięcej materiałów pojawiło się kolejno w tytułach: Nowa Trybuna Opolska, Głos Wielkopolski, Gazeta Wyborcza, Echo Dnia Radomskie, Echo Dnia Świętokrzyskie, Głos Szczeciński, Echo Dnia Podkarpackie, Głos Koszaliński, Dziennik Polski, Dziennik Bałtycki, Gazeta Krakowska, Gazeta Pomorska, Kurier Poranny, Dziennik Zachodni, Fakt, Kurier Lubelski, Dziennik Łódzki, Newsweek, Głos Pomorza, Dziennik Gazeta Prawna i Gazeta Współczesna. Łączne dotarcie wszystkich publikacji prasowych z okresu 7-11 października 2021 wynosi 2,2 mln kontaktów.

* dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin