„1939 Na żywo”, czyli co by było, gdyby w momencie wybuchu II wojny światowej istniały social media

dodano: 
06.08.2019
komentarzy: 
0

Z początkiem sierpnia 2019 roku wystartował digitalowy projekt „1939 Na żywo”, stworzony przez międzynarodowy koncern medialny Viasat World. Jego celem jest edukacja na temat wydarzeń z początku II wojny światowej i pokazanie ich z wykorzystaniem nowych narzędzi komunikacji, w sposób przystępny dla młodych odbiorców. Projekt upamiętnia 80 rocznicę inwazji hitlerowskich Niemiec na Polskę.

W ramach akcji „1939 Na żywo” powstała strona internetowa, na której dzień po dniu relacjonowane są wydarzenia z pierwszych tygodni po wybuchu wojny. Przedstawiane są jednak za pomocą współczesnych kanałów komunikacji – internetu i mediów społecznościowych. Pojawiają się zatem m.in. posty na Facebooku umieszczane przez takie postaci jak Hitler, Maria Dąbrowska czy Albert Einstein. W kampanii wykorzystano tylko autentycznych bohaterów (ponad 85 postaci) – zarówno przedstawicieli władz, jak i zwykłych ludzi, a publikowane materiały bazują na oryginalnych źródłach i bezpośrednich relacjach – listach, pamiętnikach, wspomnieniach i innych dokumentach, stworzonych przez postaci historyczne.

W ramach projektu przygotowano także serię dziesięciu krótkich wideo, pokazujących sytuację przed wybuchem wojny i zaraz po nim.

Przygotowanie projektu trwało rok. Inicjatywa została przygotowana w dwóch wersjach językowych – polskiej (1939nazywo.pl) i angielskiej (1939live.com), a dostęp do aplikacji jest możliwy na całym świecie.

W ramach uzupełnienia przygotowano też kolekcję historycznych filmów dokumentalnych, które będą emitowane w ramach specjalnego pasma tematycznego na kanale Polsat Viasat History. Materiał filmowy zostanie również udostępniony na platformie internetowej w postaci VOD. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin