.

 

3. edycja badania „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej”

dodano: 
05.07.2018
komentarzy: 
0

Opublikowano już raport z trzeciej edycji badania „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej”. Badanie zostało przeprowadzone w maju 2018 roku. Ankieta zawierała ponad 30 pytań i wypełnili ją przedstawiciele 63 przedsiębiorstw zrzeszonych w Izbie. Ponad połowa z nich – 52 proc. – to reprezentanci dużych firm, które zatrudniają powyżej 250 pracowników. Respondentami byli przeważnie prezesi, najwyższa kadra zarządzająca, a także osoby odpowiedzialne za prowadzenie działań CSR.

„Nasz tegoroczny raport na temat społecznej odpowiedzialności biznesu pokazuje, jakie działania podejmowane są w firmach zrzeszonych we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP), jakie są motywacje do wdrożenia strategii CSR, jakie budżety są przeznaczane na ich realizację, a także kto jest beneficjentem prowadzonych projektów. Wyniki tegorocznej ankiety pokazują, że działania CSR są ważne dla większości firm. Uzyskane dane są zbieżne z tymi z lat ubiegłych. Może to wskazywać, na wciąż niewielkie zmiany w podejściu do działań CSR w organizacjach działających na terenie Polski” – mówi Monika Constant, Dyrektor Generalna CCIFP.

Jak wynika z badania, czynnikiem, który ma największy wpływa na rozwój CSR w Polsce, jest dzielenie się dobrymi praktykami dużych przedsiębiorstw, które mają doświadczenie w dziedzinie CSR. Takiej odpowiedzi udzieliło 54 proc. pytanych osób. Co drugi ankietowany stwierdził, że szerzenie wiedzy i dobrych praktyk – zarówno przez organizacje, jak i media – to sposób na promowanie tej idei w naszym kraju. Do rozwoju strategii CSR w organizacjach motywują badanych też oczekiwania ze strony pracowników, klientów, dostawców i społeczności lokalnych.

Z kolei rozwój CSR, zdaniem 56 proc. badanych, jest hamowany przez brak dostatecznej wiedzy w tym obszarze, a według 46 proc. – także nieodpowiednią ilość środków finansowych. Wśród powodów znalazły się też brak osób czy działów, które odpowiadają za CSR, a także niechęć do tego typu działań wyrażaną przez zarząd i dyrekcję.

Dlaczego przedsiębiorcy decydują się na działania CSR? 67 proc. pytanych odpowiedziało, że ze względu na wzmocnienie pozytywnego wizerunku organizacji. Co drugi ankietowany przyznał, że jego organizacja wdraża CSR, ponieważ taka jest odgórna polityka w całej grupie na poziomie międzynarodowym.

Jak czytamy w raporcie, „deklaracje przedsiębiorców na temat istnienia strategii CSR w ich frmach, uzyskane w 2017 roku, są zbieżne z danymi za 2018 rok. W 40 proc. badanych firm istnieje długofalowa strategia CSR, natomiast w 35 proc. nie ma strategii CSR, działania są realizowane w zależności od potrzeb i możliwości firm”.

W ankiecie zbadano działania CSR skierowane do czterech grup: klientów, pracowników, dostawców i społeczności lokalnych. Z badania wynika, że organizacje najczęściej prowadzą projekty w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu w odniesieniu do swoich pracowników – 86 proc. oraz klientów – 78 proc. Ponad połowa pytanych realizuje również działania skierowane do społeczności lokalnych (68 proc.) i dostawców (63 proc.).

Pełną wersję badania można pobrać bezpłatnie, w wersjach polskiej i francuskiej, na stronie.

PRoto.pl jest patronem medialnym badania. (pp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin