6 najważniejszych wydarzeń roku w mediach i reklamie na Media Trendy.

dodano: 
15.04.2011
komentarzy: 
0

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, THINKTANK i IAB Polska przedstawiły podczas konferencji Media Trendy zestawienie sześciu wydarzeń minionych 12 miesięcy najbardziej istotnych dla rynku mediów i reklamy. Wydarzenia typowali eksperci mediów i reklamy.

Na liście znalazły się: rozwój formatu 3D (pojawienie się telewizji 3D oraz rozwój trójwymiarowych filmów kinowych), sojusze telekomów i mediów oraz duże fuzje w branży (m.in. zawarcie umowy między Grupą TP a TVN o współpracy, która dotyczy użyczania sobie nawzajem możliwości technologicznych oraz wymiany treści, a także zakup TV Polsat przez Cyfrowy Polsat),rozwój serwisów VOD (video on demand, takich jak Iplex, iTVP, Ipla, VOD Onet czy TV Screen, które pozwalają na legalne oglądanie filmów przez Internet na ekranie komórki, tabletu, komputera i telewizora).

Czwarte znaczące wydarzenie to pojawienie się iPada i innych tabletów („trzeci ekran”), które powoli upowszechniają się na polskim rynku oraz pojawienie się aplikacji mediów na tabletach (na razie głownie prasa i magazyny). Na świat mediów i reklamy wpłynęło również ujawnienie poufnych depesz przez Wikileaks (nie były szeroko komentowane w Polsce, ale pokazały, że każda tajemnica może wyjść na jaw, zapoczątkowały również wrzenie rewolucyjne w krajach Afryki. W „jaśminowej rewolucji” ważną rolę odegrały Facebook i Twitter, przyczyniając się do skanalizowania społecznego gniewu – w Polsce na mniejszą skalę doświadczył tego adidas, przeciwko któremu zwrócili się internauci, gdy chciał zagospodarować słynny mur graffiti na warszawskim Służewcu. Wydarzenia te pokazały siłę mediów społeczności jako organizatora ruchów społecznych.

Wydarzeniem, które miało znaczący wpływ na media i reklamę była również reakcja mediów na katastrofę Smoleńską: nigdy wcześniej media nie położyły tak wielkiego nacisku na jedno wydarzenie, nie zrezygnowały z reklam na tak długi czas i nie zmieniły tak radykalnie ramówek (nawet podczas śmierci Jana Pawła II). Innym pytaniem pozostaje, czy media dostroiły się do sytuacji, czy zareagowały w sposób nadmiernie emocjonalny i „przestrojony”.

Media Trendy są jednym z najważniejszych dorocznych wydarzeń gromadzących czołowych przedstawicieli mediów, reklamodawców (działy marketingu i PR firm), a także agencji reklamowych, domów mediowych, instytucji badawczych. Konferencja towarzyszy konkursowi Media Trendy, w którym nagradzane są innowacje w mediach i innowacyjne planowanie mediów w kampaniach reklamowych. W trzech ścieżkach tematycznych omawiane są m.in. nowe trendy w mediach, reklamie i marketingu. W obu tych wydarzeniach uczestniczy corocznie kilkaset osób.

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin