82 proc. Polaków stawia na internet
Telewizja, radio, prasa czy internet? Dla 82 proc. Polaków najważniejszym medium informacyjno-rozrywkowym jest sieć. Jedynie kilka procent preferowałoby radio lub prasę drukowaną – wynika z badania Think Kong, agencji social mediowej.
Prócz sieci dość ważnym medium okazała się telewizja (10,2 proc. wskazań). Bardzo nisko została oceniona prasa (2,5 proc.) oraz radio (3,6 proc.). Według wyników badania wiek respondentów (przedział 16-69 lat) nie wpływał znacząco na preferencje dotyczące kanału komunikacyjnego.
„Przewaga internetu w marketingu to kwestia świadomych wyborów odbiorcy. Oczywistym jest, że nie da się już skutecznie komunikować marek bez udziału mediów online. Tylko przez blogi, czyli jedną w wielu dostępnych platform komunikacji, możemy dotrzeć już do prawie 10 mln Polaków. Facebook zapewnia jeszcze większe dotarcie – tak wyniki skomentował Norbert Kilen, Strategy Director agencji social media Think Kong.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 24-28.01 metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI) przez agencję SW Research. Próba badawcza miała charakter losowy. Zebrano łącznie 814 wywiadów. (kg)