Agencja partnerem w kryzysie czy „ostatnią deską ratunku”?

dodano: 
12.07.2013
komentarzy: 
0

Praktyka wielu organizacji, czy to korporacji, czy instytucji państwowych pokazuje, że procedury kryzysowe, które większość z nich posiada niejako „z rozdzielnika” są z reguły bardzo ogólne, a często wręcz sztampowe. Nie przewidują one wielu całkiem prawdopodobnych zdarzeń i okoliczności, typowych dla danej branży czy typu organizacji, które mogą zaistnieć w każdej chwili. A gdy już do takich zagrożeń dojdzie, wtedy klienci w panice domagają się od swojej agencji PR natychmiastowego skutecznego wygaszenia pożaru. Dominującą tendencją jest traktowanie agencji bardziej jako polisę ubezpieczeniową, niż partnera w potencjalnym kryzysie. Na dodatek agencja często nie jest dopuszczana do kulisów działalności klienta i nie do końca świadoma wszystkich szczegółów zaistniałej sytuacji.

Ten na pewno trudny obszar relacji klient-agencja, pełen niedomówień i niedoprecyzowanych zakresów odpowiedzialności, mógłby być w zdecydowanie większym stopniu zagospodarowany przez agencje – w interesie ich samych i ich klientów. Od zaproponowania strategii zarządzania kryzysowego (jeśli takowej w organizacji jeszcze nie ma), przez specjalistyczne szkolenia, okresowe briefingi i symulacje, bieżące monitorowanie sytuacji i skuteczne systemy wczesnego ostrzegania, aż po niezwykle ważne wsparcie logistyczne, gdy do kryzysu dojdzie - to tylko niektóre przykłady takiej pożytecznej oferty. Klient jest na ogół zbyt zajęty codziennymi korporacyjnymi sprawami, aby myśleć o sprawach tak nieprzyjemnych, jak kryzys.

W tym zakresie agencje mają olbrzymie pole do popisu nawet w firmach, które posiadają własne wewnętrzne działy PR i komunikacji, a agencji używają jedynie jako wsparcia: realia korporacyjne są wszak takie, że gdyby wewnętrzny dział PR za dużo uwagi poświęcał i zbyt głośno mówił o potencjalnych kryzysach to uznany byłby za zbyt pesymistyczny lub asekurancki. W tym także może skutecznie pomóc klientowi agencja jako niezależny ekspert zewnętrzny.

Jak wypracować model partnerstwa w kryzysie między agencją a klientem? Jak komunikować się z mediami? Jak rozpoznać grupy nacisku? Jak przekuć kryzys w sukces? Dowiesz się w trakcie szkolenia „Komunikacja w kryzysie: współpraca agencji PR z klientem” już 17.07 w Warszawie!

Sprawdź szczegółowy program szkolenia.

Zapisz się już teraz! MAMY JESZCZE WOLNE MIEJSCA!

Zapraszam,
Zbigniew Lazar

Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin