Akcja i promocja szczepień kosztowały ponad miliard złotych

dodano: 
02.08.2021
komentarzy: 
0

Jak podał szef KPRM Michał Dworczyk, dotychczas akcja i promocja szczepień kosztowały przeszło miliard złotych – opisuje money.pl.

Czytamy, że Dworczyk zapowiedział realizację jeszcze dwóch programów, których koszt wyniesie prawie pół miliarda złotych.

Dotychczasowe działania objęły m.in. dwie kampanie – „Szczepimy się” oraz „Ostatnia prosta” czy uruchomienie ponad sześciu tysięcy punktów szczepień. Poza tym Dworczyk dodał, że w ramach akcji powstało 500 punktów szczepień powszechnych, m.in. w aptekach i galeriach handlowych. Rozpoczęto także szczepienia podczas masowych imprez i w mobilnych punktach – pierwszą tego typu akcją było „Zaszczep się w majówkę”.

Czytaj też: Czy sportowcy przekonają Polaków do szczepień?

Jak czytamy, działania promocyjne objęły też konkursy samorządowe oraz kampanię telefoniczną, w ramach której kontaktowano się bezpośrednio z niezaszczepionymi osobami powyżej 55. roku życia i zachęcano je do szczepień.

Czytaj także: Przekonać nieprzekonanych. O komunikacji na temat szczepień

Dworczyk zapowiedział, że telefoniczna akcja będzie kontynuowana – NFZ współpracuje w tym celu z przychodzniami POZ, które to proponują szczepienia swoim pacjentom.

Źródło wskazuje także, że w promocję szczepień włączono również koła gospodyń wiejskich i Ochotniczą Strażą Pożarną. Ponadto elementem promocyjnym jest trwająca loteria Narodowego programu Szczepień. (mb)

Zobacz też: Promowanie szczepień może się opłacać markom

Źródło:

money.pl, Na szczepienia i promocję wydaliśmy fortunę. Michał Dworczyk mówi o efektach, 30.07.2021
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin