Akcja „Światło w szkole”

dodano: 
16.12.2005
komentarzy: 
0

Katowicka redakcja Gazety Wyborczej razem z koncernem energetycznym Vattenfall i firmą Philips przeprowadziła akcję „Światło w szkole”. W jej ramach przebadano wzrok ponad 1000 śląskich uczniów. Badania pokazały, że prawie 40 proc. z nich ma wady wzroku.
Katowicka Gazeta Wyborcza rozpoczęła akcję „Światło w szkole” od zorganizowania konkursu plastycznego dla uczniów śląskich podstawówek. Uczestniczące w nim dzieci pokazały w swoich pracach, jak należy dbać o oczy. Opisywały również, jak oświetlone są ich klasy. Okazało się, że dzieci uczą się często przy zbyt słabym świetle, ponieważ żarówki w klasach mają za małą moc, a światło dzienne z okien zasłaniają drzewa.
Autorzy najlepszych prac wygrywali dla swojej klasy darmowe specjalistyczne badanie wzroku. Zebraną w ten sposób grupę ponad tysiąca uczniów w wielu miejscowościach przez tydzień odwiedzali lekarze i pielęgniarki z Kliniki Okulistyki Śląskiej Akademii Medycznej. Uczniowie, u których stwierdzono wady wzroku, otrzymali listy do rodziców, w których lekarze zalecają niezwłoczną wizytę u okulisty.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin