.

Amazon, Google i Facebook wydały rekordowo dużo na lobbing

dodano: 
25.01.2019
komentarzy: 
0

Pięć największych amerykańskich spółek technologicznych wydało w 2018 roku ponad 64 mln dol. na lobbing. Trzy z nich, Alphabet (firma matka Google'a), Amazon i Facebook, wydały rekordowo dużo. „Miały dobry powód, by grać w grę wpływów: mierzyły się z silną krytyką prawodawców i regulatorów w związku z kolejnymi naruszeniami prywatności i informacjami o wykorzystaniu ich narzędzi przez Rosję” – komentuje Ben Brody na bloomberg.com.

Najwięcej w Waszyngtonie wydał Alphabet. Źródło za deklaracjami złożonymi w urzędach federalnych podaje kwotę ponad 21 mln dol., która pobiła rekord za 2017 rok o trzy miliony. Nieco mniej w 2018 roku wydały Amazon (14,2 mln dol., wcześniej firma zamknęła rok kwotą 12,8 mln dol.) oraz Facebook (niemal 13 mln dol., poprzednio 11,5 mln dol.).

Bloomberg.com dodaje do tego kwoty, które przeznaczyły na lobbing Microsoft (9,5 mln dol.) i Apple (6,6 mln dol.).

Cytowany portal zwraca uwagę na mnogość skandali, z którymi w 2018 roku musiały się mierzyć najwięcej wydające na lobbing firmy technologiczne. Przedstawiciele ich kadr zarządzających byli wzywani na przesłuchania przed Kongresem Stanów Zjednoczonych, bronili się przed doniesieniami w sprawie działalności firm public affairs czy próbowali tłumaczyć, jak to się stało, że dane dziesiątek milionów użytkowników mogły być wykorzystywane przez zewnętrzne firmy. (mp)

Źródło:

bloomberg.com, Google, Facebook Set 2018 Lobbying Records as Tech Scrutiny Intensifies, Ben Brody, 22.01.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin