Ambasadorzy marek: Zbigniew Wodecki i inni artyści dla Legalnej Kultury

dodano: 
31.08.2016
komentarzy: 
0

2 września rusza trzecia edycja projektu Kultura Na Widoku. Obejmie całą Polskę i potrwa do 8 października. Akcja skierowana jest do wszystkich, a jej celem jest budowanie świadomego uczestnictwa w kulturze.

W tym roku w przedsięwzięciu wzięli udział Danuta Stenka, Joanna Jabłczyńska, Arek Jakubik, Jarosław Boberek, który użyczył głosu psu Mecenasowi oraz Zbigniew Wodecki. To właśnie z jego udziałem powstał pierwszy spot promujący tegoroczną edycję akcji. Tym samym muzyk dołączył do grona ambasadorów Fundacji Legalna Kultura.

Niedługo mają pojawić się kolejne spoty.

Kampania społeczna zakłada zainstalowanie tzw. ulicznych wirtualnych bibliotek ustawionych w centralnych punktach miast i w miejscach, gdzie odbywają sie wydarzenia kulturalne. Co więcej, na 600 przystankach w całej Polsce oraz od października na uczelniach wyższych zamieszczone zostaną citylighty. W ramach akcji w szkołach, bibliotekach, domach i instytucjach kultury oraz urzędach w mniejszych miejscowościach zobaczyć będziemy mogli plakaty (20 tys.).

Zarówno z instalacji, citylightów, jak i plakatów możliwe będzie pobranie (bezpłatne bądź w promocyjnej cenie) 1100 utworów - filmów, muzyki, książek i gier - w wersji cyfrowej. Wystarczy wpisać w przeglądarkę podany link lub zeskanować kod QR. Co więcej, darmowa sieć wi-fi umożliwia korzystanie z instalacji cały czas.

16 filmów Krzysztofa Kieślowskiego, płyty: „1976: A Space Odyssey” Zbigniewa Wodeckiego z Mitch & Mitch, „Annoyance and Disappointment” Dawida Podsiadły, ścieżka dźwiękowa z ostatniego sezonu „Gry o tron”, filmy „Pokój” Lenny'ego Abrahamsona, „Mały Książę” Marka Osborne'a, książka „Dziewczyna z pociągu” autorstwa Pauli Hawkins czy gra „This War of Mine” i wiele innych utworów są dostępne także tutaj.

Organizatorzy zapraszają również na wirtualne spacery w dowolnym czasie i miejscu po muzeach i galeriach świata, takich jak MOMA, Galeria Uffizi czy Ermitaż.

Autorem grafik wykorzystanych w kampanii jest prof. Piotr Welk, prowadzący Pracownię Multimediów w Akademii Sztuki Pięknych w Warszawie.

Współorganizatorem projektu jest Narodowe Centrum Kultury. Partnerami akcji są: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Narodowe Centrum Kultury, miasto stołeczne Warszawa, AMS, GLS i Play.

(ak)

Fot. Legalna Kultura

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin