American Express odświeża wygląd marki po ponad 40 latach

dodano: 
16.04.2018
komentarzy: 
0

W kwietniu 2018 roku American Express, przedsiębiorstwo finansowe dostarczające karty płatnicze dla klientów indywidualnych i biznesowych, odświeżyło swoje logo po ponad 40 latach. Jak pisze portal fastcodesign.com, wiele osób może jednak nawet nie zauważyć zmiany – i o to właśnie chodzi.

Poprzednie i obecnie logo American Express

Z dotychczasowego znaku marki zniknął gradient, a tło jest teraz jednolicie niebieskie. W całej identyfikacji wizualnej jest też więcej bieli, dzięki której marka ma wydawać się bardziej „otwarta” i „dostępna” – czytamy.

Zmieniono też typografię, sprawiając, że litery mają być bardziej wyraźne zwłaszcza w środowisku cyfrowym, w aplikacjach czy na ekranach smartfonów. Fastcodesign.com dodaje, że American Express będzie miał dwie wersje loga – jedną w pełnej wersji nazwy, drugą skróconą do „AmEx”, która jako kwadrat ma być czytelna nawet w małych rozmiarach.

 

„To tak, jakby ktoś przetarł szkła swoich okularów. Logo jest czystsze. Wyraźniejsze” – komentuje Abbott Miller, partner w firmie Pentagram, która odpowiadała za redesign marki.

American Express oprócz odświeżenia loga rozpoczęło też nową kampanię komunikacyjną pod hasłem „Don’t Do Business / Don’t Live Life Without It”, która skupia się na ułatwianiu ludziom łączenia życia prywatnego z zawodowym.

(mp)

Źródło:

fastcodesign.com, American Express Gets Its First New Logo In Over 40 Years, Mark Wilson, 11.04.2018
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin