.

 

Anna Garwolińska o biznesowym sukcesie kobiet

dodano: 
28.10.2009
komentarzy: 
0

O cechach kobiet sukcesu, trudnościach z jakimi muszą się one zmagać oraz o sytuacji kobiet w branży PR opowiada w wywiadzie udzielonym redakcji PRoto Anna Garwolińska - jedna z finalistek konkursu na Bizneswoman 2008 roku.

Redakcja: Dlaczego, Pani zdaniem, większość kadry kierowniczej w polskich firmach stanowią mężczyźni? Czy Pani zdaniem sytuacja ta dotyczy również branży PR?

Anna Garwolińska: W Polsce istnieje „szklany sufit”, powstrzymujący rozwój zawodowy kobiet. Nie należy przy tym zapominać, że pracują one na 2 lub nawet 3 etaty - nie tylko w branży, ale również w domu. Dodatkowo kobiety często przerywają swoją karierę, aby poświęcić się macierzyństwu – a po przerwie okazuje się, że ciężko wrócić do poprzedniego zajęcia.

Mimo tej ogólnej sytuacji odnoszę wrażenie, że branża public relations zdominowana jest przez kobiety, które w dużych firmach zatrudnione są na stanowiskach menedżerskich. Mało jest natomiast kobiet wśród właścicielek tych firm. Na tym tle wyjątek stanowi moja firma, w której zatrudnieni są prawie sami mężczyźni.

Red.: Jakie cechy powinna mieć kobieta biznesu działająca w PR?

AG: Pokorę, chęć do nauki – bo każdy realizowany projekt jest wyjątkowy i unikalny. Ważne jest również odpowiednie podejście do klienta, zrozumienie go przede wszystkim jako człowieka. Nie należy też zapomnieć o poczuciu humoru – zwłaszcza w Polsce.

Red.: Czy klienci zwracają uwagę na sukcesy, jakie odnosi właściciel agencji, czy pytają o nie w trakcie rozmów, przy briefach przygotowywanych przez klientów dla agencji?

AG: Nie startujemy często w przetargach, a klienci najczęściej zgłaszają się do nas dzięki poleceniu. Znają oni naszą wartość i dlatego nie muszą dopytywać o nasze osiągnięcia.

Gwarantuję swoim nazwiskiem jakość realizowanych przez moją firmę działań, choć odnoszony sukces działa dwojako – z jednej strony wpływa pozytywnie na reputację firmy, ale również sprawia, że klienci stawiają nam coraz wyżej poprzeczkę.

Rozmawiał Karol Schwann

W finale konkursu branżę PR reprezentują także dwie inne panie - Ewa Bałdyga oraz Katarzyna Pawlikowska, z którą wywiad można przeczytać tu.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin