Badania – co wpływa na reputację sklepu?

dodano: 
08.01.2007
komentarzy: 
0

Marketing w Praktyce opublikował artykuł przedstawiający wyniki badań czynników wpływających na ocenę sieci handlowych przez klientów. Badania przeprowadzone przez On Board PR i PBS DGA wykazały, że do najistotniejszych czynników wpływających na ocenę sieci handlowych należą: jakość, uczciwość wobec klienta i fachowość.
Na jakość, rozumianą nie tylko jako jakość oferowanych produktów, ale także obsługi, wskazało 49 proc. respondentów. Zdaniem 42 proc. na reputację sklepu wpływa uczciwość wobec klientów. Kolejny z istotnych czynników – fachowość i kompetencje pracowników został wskazany już tylko przez 25 proc. badanych. Bardzo mały odsetek badanych zwraca natomiast uwagę na odpowiedzialność sieci handlowych (tylko w nielicznych grupach uzyskano dwucyfrowy wskaźnik). Co ciekawe, negatywne opinie dotyczące niektórych sieci handlowych są automatycznie przenoszone na całą branżę. 
Jak podkreślają autorzy artykułu, należy się spodziewać, że w najbardziej efektywna będzie komunikacja podkreślająca korzyści odnoszone przez klientów. W przyszłości jednak może nastąpić odwrót od tego trendu.

Źródło:

Marketing w Praktyce, Co wpływa na percepcję sklepów, Norbert Kilen, Iwona Kubicz, styczeń 2007, s. 40
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin