Badanie nad komunikacją internetową - SARE

dodano: 
22.09.2005
komentarzy: 
0

Mamy coraz więcej kont e-mailowych, otrzymujemy coraz więcej spamu, ale praktycznie nie wyobrażamy już sobie pracy bez poczty elektronicznej. Coraz chętniej subskrybujemy newslettery. To tylko część z wyników drugiego badania przeprowadzonego przez SARE na temat wykorzystania poczty elektronicznej przez polskich internautów. Badanie przeprowadzone zostało przy wykorzystaniu ankiety internetowej umieszczonej w wortalach kierowanych głównie do osób zatrudnionych w działach marketingu, PR i IT.

Badania wykazały, że 67 % respondentów posiada więcej niż jedno konto pocztowe. Większość z nich otrzymuje od 4 do 10 maili dziennie. Internauci wysoko cenią sobie newslettery zarówno jako formę otrzymywania informacji branżowych, ale także bezpośrednio od firm. Aż 9 na 10 ankietowanych osób subskrybuje minimum jeden biuletyn elektroniczny. Średnio otrzymują oni od 3 do 5 newsletterów tygodniowo. Biorąc pod uwagę preferencje dotyczące formy i zawartości newslettera, ankietowani uznali, że najważniejsze jest, aby był on rzeczowy i czytelny. Preferowanym formatem jest HTML, a najbardziej pożądanymi informacjami są dane o nowościach w ofercie i promocjach. Zmiany w wynikach badania w porównaniu z rokiem ubiegłym wykazują m.in. nasilenie się zjawiska spamu. Internauci jednak coraz lepiej radzą sobie z tym problemem i nie powoduje ono ograniczenia w korzystaniu z poczty elektronicznej. Respondenci wysoko ocenili opłacalność prowadzenia akcji e-mail marketingowych. Prawie 90% badanych uznało, że firmy osiągają dzięki nim wymierne korzyści. Działania te cieszą się coraz większym zaufaniem ze względu na ich skuteczność i niskie koszty, czego dowodem jest, deklarowane przez 43% ankietowanych, zwiększenie intensywności działań marketingowych związanych z pocztą elektroniczną.

Sondaże SARE wypełniają lukę w polskich badaniach internetu, które dotychczas nie obejmowały sektora e-mail marketingu. Wyniki analizy pomagają w tworzeniu standardów projektowania newsletterów i komunikowania się za ich pośrednictwem.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin