Bankowy sponsoring
W Gazecie Bankowej znajdujemy artykuł na temat sponsorowania sportu przez instytucje finansowe. W Polsce nie jest to zjawisko powszechne. Dlaczego? „Po pierwsze, Polacy nie odnoszą dużych sukcesów w sporcie. Po drugie, najbardziej popularne dyscypliny są już zarezerwowane przez firmy reprezentujące inne branże” - odpowiada Jacek Czynajtis, były prezes Domu Prasy Regionalnej Mediatak.
Ponadto sponsoring sportowy jest działaniem długofalowym, którego efekty pojawiają się często z dużym opóźnieniem. Jest też dość ryzykowny w przypadku porażek wspieranych zawodników. Doktor Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia mówi o dyscyplinach, które banki powinny sponsorować: „Jeżeli (...) klientem jest przeciętny Kowalski, trzeba by wejść w imprezy masowe. Polecam piłkę nożną i skoki narciarskie (...) Natomiast dla banków korporacyjnych (...) najbardziej korzystne jest inwestowanie w sporty elitarne, niszowe, takie jak tenis czy golf”.