Będą kampanie promocyjne POT na Wschodzie

dodano: 
21.12.2011
komentarzy: 
0

Jak czytamy w Wiadomościach Turystycznych, kampania wizerunkowa Polski weszła właśnie w decydującą i najbardziej kosztowną fazę. Poza 38 mln złotych rocznego budżetu Polska Organizacja Turystyczna ma też do dyspozycji 50 mln złotych z unijnych dotacji.

Wiceprezes POT Bartłomiej Walas przyznaje, że po raz pierwszy nasz kraj ma profesjonalną kampanię multimedialną na kilku rynkach naraz. Mimo ogólnego zadowolenia z jej przebiegu, Walas dostrzega mankamenty: „Można było silniej wzmocnić kampanię regionalną promocją produktową”. Marzy mu się również projekt, „który na nośnikach zewnętrznych komunikować będzie za granicą, iż warto przyjechać do miasta X, z przewoźnikiem Y i touroperatorem Z za konkretną kwotę”.  Na promocji Polski nie skorzystali też przedsiębiorcy, bo stanowiska na targach lokalnym i regionalnym organizacjom turystycznym fundował z dotacji unijnych POT, co wykluczało możliwość zaprezentowania oferty komercyjnej.

Niezbyt udana była także w 2011 roku  promocja pogranicza polsko-niemieckiego. Najpierw dużą aktywnością wykazała się Deutsche Zentralle fur Tourismus, później przyspieszył POT. Było to jednak w czasie, gdy DZT zwolniło – i działania Polaków trafiły w próżnię. Lepiej było na Wschodzie – sukcesem zakończyło się Forum Rosyjsko-Polskie, zorganizowane przez polski ośrodek informacji turystycznej w Moskwie.

Jak czytamy, w 2013 i 2014 roku POT skupi się na promocji właśnie na rynkach wschodnich. Obecnie priorytet ma promocja na rynkach zachodnich, zwłaszcza angielskim, francuskim i niemieckim. (ks)

Źródło:

Wiadomości Turystyczne, Bilans i balans w POT, Liliana Olchowik, 16.12.2011
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin