Błąd w komunikacji Intersportu wart 100 tys. zł
Sieć sklepów sportowych Intersport nie zweryfikowała swoich optymistycznych szacunków dotyczących zysku osiągniętego w 2009 roku. W efekcie Komisja Nadzoru Finansowego nałożyła na firmę 100 tys. złotych kary.
„Nie chcieliśmy wprowadzać inwestorów w błąd. Naszą intencją było precyzyjne określenie rzeczywistej sytuacji” – tłumaczy na łamach magazynu Parkiet szefowa relacji inwestorskich Intersportu Iwona Książek. W komunikacie z lutego 2009 roku zarząd firmy zapowiedział, że zysk netto za cały 2009 rok będzie znaczne wyższy od osiągniętego rok wcześniej. Ostatecznie okazało się, że zysk był niższy o 500 tys. złotych.
Książek przyznaje, że niefortunne okazało się nieprecyzyjne określenie „znaczący wzrost”. Wstępne wyniki finansowe za 2009 rok firma poznała pod koniec lutego 2010 roku, a zatwierdzone sprawozdanie trafiło tuż przed publikacją rocznego raportu w marcu. (ks)