Blogerzy w USA biorą za pisanie, ale według siebie dalej są autentyczni

dodano: 
18.07.2013
komentarzy: 
0

Jak wynika z raportu serwisu zigmarketing.com, 86 proc. amerykańskich blogerów czerpie zyski z prowadzenia blogów. Jednocześnie 84 proc. uważa, że płatna współpraca z firmami i agencjami rzadko wpływa na autentyczność publikowanych przez nich informacji.

Im blog dłużej działa, tym więcej ma czytelników. A im więcej czytelników, tym większy zarobek autora. Jak wynika z danych przedstawionych w raporcie, poczytne blogi stanowią mniejszość – ponad 61 proc. z nich ma mniej niż 25 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie.

 

 

Połowa blogerów deklaruje, że ich blogi powstały ze względu na własne zainteresowania i chęć dzielenia się swoimi doświadczeniami, a nie z przyczyn zarobkowych. Mimo to aż 86 proc. przyznaje, że taka działalność wiąże się z przychodami. Najczęściej – dzięki zamieszczaniu płatnych materiałów, reklam i nawiązywaniu współpracy sponsorskiej.

 

 

Ile marki i agencje muszą płacić za współpracę z blogerami? Oczywiście im więcej czytelników danego blogu, tym kosztowniejsza współpraca. Publikowanie recenzji na małych blogach (poniżej 5 tys. UV/mies.) to przeciętnie koszt kilkudziesięciu dolarów. W przypadku tych największych (przynajmniej 100 tys. UV/mies.) – od 100 do nawet tysiąca dolarów. Autorzy blogów z tej grupy za zamieszczanie wpisów w imieniu firm życzą sobie średnio od 500 do tysiąca dolarów.

 

 

Jak to wygląda w Polsce? Jak nawiązać współpracę z polskimi blogerami? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi znajdziesz w trakcie szkolenia „Blogi jako narzędzie PR”, już 26.07 w Warszawie!

Sprawdź szczegółowy program szkolenia.

Zapisz się już teraz! MAMY JESZCZE WOLNE MIEJSCA!

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.

 

 

Źródło:

zigmarketing.com
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin