Brytyjski dostawca energii radził klientom, by przytulali zwierzęta, żeby się ogrzać. Teraz przeprasza

dodano: 
14.01.2022
komentarzy: 
0

Brytyjski dostawca energii rozzłościł klientów poradami na temat sposobów na obniżenie rachunków za ogrzewanie – opisuje edition.cnn.com. Czytamy, że wśród rad znalazło się zalecenie przytulania zwierząt, by się ogrzać. Firma przeprasza – podaje źródło.  

OVO Energy przeprosiło za „źle ocenione i nieprzydatne” porady wysyłane klientom, z których wynikało, że mogą przytulić się do swoich zwierząt i ćwiczyć, żeby obniżyć rachunki za ogrzewanie – opisuje źródło. Czytamy, że SSE, należąca do OVO Energy, przesłała klientom 10 „prostych i opłacalnych sposobów na ogrzanie się tej zimy”, o czym jako pierwszy napisał Financial Times. Wśród rad na stronie internetowej (już usuniętej) znalazło się jedzenie płatków owsianych, wykonywanie podskoków i przytulanie zwierząt domowych – dowiadujemy się. Kampania została mocno skrytykowana, w związku z czym firma wycofała swoje porady – czytamy.

CNN przytacza oświadczenie firmy, w którym rzecznik OVO Energy przeprosił za „nieprzydatne” i „źle ocenione” materiały. Przedstawiciel dostawcy energii zapewnił także, że firma ma świadomość, jak trudna będzie sytuacja klientów w tym roku i pracuje nad rozwiązaniami w obliczu kryzysu energetycznego.  

Źródło opisuje, że niektóre brytyjskie firmy i gospodarstwa domowe otrzymały w ostatnich miesiącach wyższe rachunki za energię, bo dostawcy zmagają się z gwałtownym wzrostem hurtowych cen gazu. Jak czytamy, z danych Bank of America, brytyjscy konsumenci zapłacą w tym roku około 790 funtów (1075 dol.) więcej za ogrzewanie i oświetlenie swoich domów. Hurtowe ceny gazu w Europie wzrosły o 400 proc. rok do roku, a ceny energii elektrycznej –  o 300 proc. – dowiadujemy się. Źródło podaje, że wzrosty były spowodowane chłodami, awariami elektrowni jądrowych we Francji oraz ograniczonym przepływem gazu z Rosji.

Co więcej, cztery miliony gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii zmaga się z ubóstwem energetycznym, a liczba ta według organizacji charytatywnej może wzrosnąć o 2 miliony w kwietniu, kiedy przewidywany jest wzrost limitu cen energii – podaje dalej źródło. (mb)

Źródło:

edition.cnn.com, Customers are furious after energy supplier tells customers to cuddle pets to keep warm, Lianne Kolirin, 11.01.2022
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin