Budowanie wizerunku firm ubezpieczeniowych

dodano: 
19.12.2005
komentarzy: 
0

Katarzyna Błeszanowska analizuje w Pressie działania public relations firm ubezpieczeniowych. Zauważa, że są one skupione głównie na kampaniach edukacyjnych i skierowane do klientów, których nie przekonują reklamy. Ich zadaniem jest budowanie wizerunku towarzystw ubezpieczeniowych jako troszczących się o zdrowie i finansowe bezpieczeństwo klienta. Ponad 80% Polaków uważa, że takie kampanie edukacyjne są potrzebne.
Inna sfera działań PR firm ubezpieczeniowych wiąże się z edukacją dotyczącą oferowanych przez nie produktów, szczególnie ubezpieczeń emerytalnych. Piotr Czarnowski, prezes First Public Relations, uważa, że w tym obszarze działań ubezpieczyciele na polskim rynku za bardzo skupiają się na promocji produktu. Brakuje im natomiast pomysłów na PR korporacyjny i budowę trwałej marki, która budziłaby zaufanie klienta. Kolejny sposób na budowanie wizerunku to działalność charytatywna oraz sponsoringowa. W ocenie Adama Czarneckiego, prezesa ARC Rynek i Opinia, często ma ona charakter przypadkowy, niepowiązany ze strategią budowania wizerunku. Autorka artykułu podkreśla, że równie ważna jak działania PR jest jakość tzw. serwisu posprzedażowego. Proces likwidacji szkody i wypłaty odszkodowania to wizytówka uczciwości i wiarygodności ubezpieczyciela.

Źródło:

Press, Bezpieczny wizerunek, Katarzyna Błeszanowska, 15.12.05, s. 90-92
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin