Burger King wprowadza nowe logo

dodano: 
11.01.2021
komentarzy: 
0

Burger King wprowadził nową identyfikację wizualną na całym świecie. Sieć restauracji przeszła rebranding pierwszy raz od ponad 20 lat. Za projekt odpowiada agencja Jones Knowles Ritchie.

Jak czytamy na stronie jkrglobal.com, nowa identyfikacja wizualna Burger Kinga ma być „mniej syntetyczna i sztuczna”, a „bardziej prawdziwa, pożądana i smaczna”. W zagranicznym komunikacie marka wskazuje, że zmiany mają symbolizować „ewolucję w zakresie jakości żywności, zrównoważonego rozwoju i technologii cyfrowych” – chodzi m.in. o niedawne ulepszenia smaku i jakości żywności przez usunięcie z menu barwników, aromatów i konserwantów, a także zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju środowiskowego.

W zagranicznym komunikacie prasowym czytamy, że nowe, minimalistyczne logo ma łączyć dziedzictwo marki oraz ewolucję w kierunku nowoczesności i wejścia w technologię cyfrową. Znak ma być „pewny, prosty i przyjemny”.

logo

Źródło: businesswire.com

W nowej identyfikacji wprowadzono fotografie z dużymi zbliżeniami, co ma zachęcić konsumentów do jedzenia oraz pokazać jego „świeżość, perfekcję grillowania i smak”. Stworzono także „zabawne ilustracje”, które mają pozwolić marce na „opowiadanie niezapomnianych historii”.

burger king

Źródło: businesswire.com

Czytamy, że w ramach projektu stworzono specjalną czcionkę Flame, która ma przypominać naturalne kształty jedzenia – „zaokrąglone, odważne i pyszne” – oraz odzwierciedlać osobowość marki. Wprowadzono także cieplejsze, „bogatsze i odważne” kolory, zainspirowane procesem grillowania i świeżymi składnikami.

tekst

Źródło: businesswire.com

Zmiany obejmują również stroje pracowników, które mają łączyć współczesny i wygodny styl z charakterystycznymi kolorami i grafiką. Prawdziwi pracownicy, w nowych strojach, pojawiają się także w najnowszej reklamie Burger Kinga.

pracownicy

Źródło: businesswire.com

Odmieniono też opakowania produktów, na których znajdować się będzie nowe logo, kolory i „zabawne ilustracje składników” .

opakowania

Źródło: businesswire.com

„W miarę rozwoju naszej firmy uznaliśmy, że osobowość, atrybuty i cała praca, jaką wykonaliśmy w zakresie jakości żywności, powinny być lepiej odzwierciedlone w naszej tożsamości wizualnej. Praca JKR doskonale sygnalizuje nasze zaufanie do naszej przyszłości, pozostając jednocześnie wiernym temu, co kochają w nas goście” – mówi Rapha Abreu, Vice President i Global Head of Design w Restaurant Brands International, do którego należy Burger King. „Design jest jednym z najważniejszych narzędzi, jakie mamy do komunikowania kim jesteśmy i co cenimy, i to odgrywa istotną rolę w kreowaniu chęci na nasze jedzenie i maksymalizowaniu wrażeń gości” – komentuje Raphael Abreu.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, nowa identyfikacja będzie wprowadzana od początku 2021 roku. W ciągu najbliższych kilku lat Burger King planuje wprowadzić ją w restauracjach na całym świecie. (ak)

Zdjęcie główne: businesswire.com

Źródło:

businesswire.com, Burger King® Evolves Visual Brand Identity Marking the First Complete Rebrand in Over 20 Years, 07.01.2021/ jkrglobal.com, case studies – Burger King
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin