Celebryci: kultura czy bzdura? Debata na UW już dziś

dodano: 
07.05.2013
komentarzy: 
0

Już dziś na Uniwersytecie Warszawskim medialne osobowości rozmawiać będą o celebrytach i ich roli w kulturze. Gośćmi debaty podczas Ogólnopolskiego Zjazdu Analityków Mediów będą: Beata Tadla, Angelika Swoboda, prof. Wiesław Godzic i Piotr Kaszubski.

Celebryci są wszędzie. Czy są już jednak integralną częścią kultury? Czy media mogą bez nich żyć? I czy stali się oni współczesnymi autorytetami? Na te pytania podczas debaty „Gra o tron: celebryci, media, społeczeństwo” odpowiedzą: Beata Tadla, prezenterka TVP, której transfer z TVN śledziła cała Polska, Angelika Swoboda, redaktor naczelna serwisu plotek.pl, Małgorzata Herde, menedżerka m.in. Aleksandry Kwaśniewskiej i Edyty Herbuś oraz wspomniany prof. Wiesław Godzic, socjolog i medioznawca, który promować będzie swą najnowszą książkę poświęconą fenomenowi Kuby Wojewódzkiego. Panel poprowadzi Paweł Siwek, dziennikarz radiowej Dwójki i Czwórki.

Specjalnym gościem konferencji będzie budzący ogromne kontrowersje Piotr Kaszubski, znany jako dwudziestoletni milioner, który opowie o swojej drodze do sławy.

Wystąpienia o celebrytach w mediach, kulturze i prawie wygłosi także kilkunastu medioznawców, socjologów i kulturoznawców, reprezentujących polskie środowisko akademickie.

Konferencja odbędzie się dziś, 8 maja, w Pałacu Tyszkiewiczów-Potockich na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie. Otwarcie spotkania zostało zaplanowane na godz. 10:00. Panel dyskusyjny rozpocznie się ok. godz. 13:15, spotkanie z Piotrem Kaszubskim odbędzie się ok. godz. 16:00.

Patronat medialny nad konferencją objęły portale PRoto.pl, tokfm.pl, Radio Kampus, gazeta studencka PDF i telewizja akademicka UW3D.

Więcej informacji o wydarzeniu dostępnych jest na stronie i na facebookowym profilu „Z czego znani są znani?”

Program konferencji:

9.30 – 9:55 Rejestracja gości
10.00 - Uroczyste rozpoczęcie konferencji przez prof. Janusza Adamowskiego – dziekana Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz prof. Marka Jabłonowskiego – dyrektora Instytutu Dziennikarstwa UW

Panel I: Zagraniczni celebryci
10:15 Dr Andrzej Leszek Sawicki, Instytut Dziennikarstwa, UW - Człowiek, który rzucił wyzwanie establishmentowi. Case japońskiego celebryty - Takafumie Horie.
10:30 Dr Marcin Napiórkowski, Instytut Kultury Polskiej, UW – Współczesna wizja upadku bohatera na przykładzie Lance'a Armstronga,
10:45 Małgorzata Pawlak, Koło Naukowe Zagranicznych Systemów Medialnych, UW – Udział mediów w procesie budowania popularności celebrytów w Federacji Rosyjskiej

Panel II Celebryta na sprzedaż?
11:00 Małgorzata Posyłek, Wydział Zarządzania, Politechnika Częstochowska – Mediatyzacja i teatralizacja procesu kreowania wizerunku w aspekcie sukcesu wyborczego,
11:15 Dr Anna Jupowicz – Ginalska, Instytut Dziennikarstwa, UW - O symbiozie mediów i celebrytów - jak środki przekazu pożytkują show biznes,
11:30 Eustachy Bielecki, Koło Naukowe Dziennikarstwa i PR mody, UW - Celebrytyzacja mody. Celebryta jako narzędzie promocyjne marek odzieżowych,
11:45 mgr Dominik Borek, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Promocja osoby Marcina Najmana, czyli sportowy sponsoring medialny w najcięższym wydaniu.
12:00 – 12:15 Dyskusja i pytania do prelegentów
12:20 Prezentacja badania medioznawczego Koła Naukowego Obserwacji Polskich Mediów pt. Z czego znani są znani?

13:00 – 13:15 Przerwa kawowa

13:15 – 14:30 Debata pt. Gra o tron: celebryci, media, społeczeństwo z udziałem medioznawcy prof. Wiesława Godzica (SWPS), dziennikarki Beaty Tadli (TVP), menedżerki gwiazd Małgorzaty Herde (Margaret&Co.) oraz Angeliki Swobody (redaktor naczelna serwisu Plotek.pl) – prowadzi Paweł Siwek, dziennikarz Programu Drugiego i Czwartego Polskiego Radia

14:30 – 15:00 Przerwa kawowa

Panel III Sława i jej pochodne
15:00 – Natalia Soldecka, Wydział Polonistyki, UW, Czy w mediach jest miejsce na piękną i poprawną polszczyznę?
15:15 – Dr Michał Zaremba, Instytut Dziennikarstwa, UW - Odpowiedzialność prawna paparazzi za naruszenie dóbr osobistych celebrytów.
15:30 – Aneta Wrona, Margaret&Co. Prezentacja z PR osobistego, wartości wizerunku oraz umiejętności autoprezentacji
15:45 – mgr Filip Konopczyński, Instytut Kultury Polskiej, UW - Robinson Crusoe rocznik 91, czyli „polski sen”. Casus popularności Piotra Kaszubskiego
16:00 - 16:10 Dyskusja na temat panelu
16:10 – 17:00 Wystąpienie i rozmowa z Piotrem Kaszubskim – młodym milionerem, pytania z sali
17:05 Zakończenie III Ogólnopolskiego Zjazdu Analityków Mediów

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin