Ciesielska: pięciozmysłowy rejestrator marki

dodano: 
17.11.2014
komentarzy: 
0

Tradycyjny marketing przestał się sprawdzać. Wysoka konkurencja, ogromne nasycenie rynku, niebywałe ilości tych samych produktów czy usług. Jak sprawić, aby Twój produkt przybrał „żywy” wizerunek w umysłach klientów? Jak wydostać na zewnątrz zalety – nie opowiadając o nich wprost jak sprzedawca? Jak sprawić, by być zapamiętanym, a w rezultacie – kupionym? O tym pisali Philip Kotler czy Martin Lindstrom. Sprawdźmy, jak bardzo na czasie są ich założenia.

Dziś jest dużo więcej pomysłów na tzw. ożywienie marki. Marka musi dostarczać konsumentom wrażeń zmysłowych i emocjonalnych.  Powinna odnosić się do emocji. Chodzi o stworzenie pomiędzy konsumentem a nami pewnego społecznego spoiwa, który połączy i zjednoczy całe pokolenia ludzi. Jest masa sympatyków marek w danej kategorii – np. Harry Potter, bajki Disney’a, M&M, Coca-Cola czy, mecze Ligii Mistrzów. To symbole stylów życia. Każda z tych marek, ma swoją tożsamość wyrażająca się w hasłach, kształtach, symbolach, smakach, rytuałach, tradycji. Wszystkie te formy można zebrać w jeden punkt. I zaprosić swoich klientów. Stworzyć wydarzenie i pokazać produkt w jej z najdoskonalszych obrazów. Bo właśnie event jest narzędziem, które pozwala na połączenie sprzedaży, promocji i dostarczeniu wrażeń wokół marki.  Na wydarzeniu promującym produkt, na jubileuszu, czy pikniku. Wydarzenie stwarza infrastrukturę pozwalającą na zespolenie emocjonalne z marką. Kształtuje wyobrażenie o danej marce – która zawładnie umysłem klientów i zapragną go posiadać. W jaki sposób to się odbywa?

Pamięć człowieka posługuje się co najmniej pięcioma ścieżkami zapamiętywania: obrazem, dźwiękiem, zapachem, smakiem, czy dotykiem. Na eventach, nasz mózg, niczym na twardym dysku komputera zapisuje emocje związane z marką. Pamiętacie Euro 2012 i te emocje, które towarzyszyły meczom naszej reprezentacji? Pamiętacie atmosferę, wiodący kolor, design ulic, energię ludzi, miejsca, przekaz mediów? Tak właśnie to działa. Miliony takich jak Ty i ja – pamiętają coś, co zbudowało relacje, wzmocniło wizerunek, zacieśniło więzi. Tak samo jest z naszym ostatnim balem studniówkowym, sylwestrem, weselem, czy ostatnimi wakacjami. Jak pachniały? Jak było? Jakie widzisz emocje? Pamiętasz to, prawda?

Na koniec – pomyśl o szczegółach. Jak myślisz dlaczego w drogich restauracjach są ciężkie, masywne sztucce? Dlaczego event w Pałacu nie jest tym samym co event w namiocie z transparentnymi ścianami? Dlaczego zespół coverowy, to nie to samo co oryginał? Synergia zmysłów odbioru towarzysząca wydarzeniom powinna współgrać i się wzajemnie przenikać. Jeśli zależy Ci na przekazie wyjątkowości – spraw, aby ta chwila była unikatowa. Uderz w 5 zmysłów człowieka. Twoja marka to Twoje Centrum Wszechświata. Wpuść nas bliżej niej… w sam środek jej serca.

Agnieszka Ciesielska, event manager SBE

Już 21 sierpnia

Szkolenie otwarte

Event jako skuteczne narzędzie PR

OSTATNI DZWONEK! Zapisy na szkolenie przyjmujemy tylko do 18 sierpnia do g. 12:00

Sprawdź program - TUTAJ

Zapisy - TUTAJ

 

Agnieszka Ciesielska jest trenerką Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin