Co czeka nas po rewolucji mobilnej? Odpowiadają szefowie Publicis Groupe, Phd Worldwide, Saatchi & Saatchi Worldwide i Edelmana

dodano: 
20.05.2014
komentarzy: 
0

Mieliśmy rewolucję cyfrową, następnie społecznościową, a teraz mamy rewolucję mobilną. Forbes zapytał szefów m.in. Publicis Groupe, Phd Worldwide, Saatchi & Saatchi Worldwide oraz sieci Edelman o to, co będzie następne.

Zdaniem Mike’a Coopera z Phd Worldwide jesteśmy na wczesnym etapie rewolucji danych, o której „mówią wszyscy”. „Jestem jednak znużony skupianiem się na samych danych. Bo nie chodzi o nie same, tylko o obraz, jaki dzięki nim powstaje” – zaznacza Cooper. Odmienne zdanie ma Richard Edelman, którego zdaniem PR polega bardziej na instynkcie niż na danych. „To samo dotyczy marketingu. Kampania Old Spice powstała dzięki instynktowi, a nie dzięki danym” – zaznacza szef sieci Edelman. Dodaje on również, że kolejnym etapem po rewolucji mobilnej będzie wzrost nieufności wobec instytucji. „Każde badanie pokazuje spadek zaufania o 10-15 proc. Jesteśmy świadkami rewolucji  prospołecznościowej. Ludzie ufają sobie nawzajem. Chcą tego, co będzie dobre dla ich wspólnoty” – argumentuje Edelman. Kevin Roberts z Saatchi & Saatchi Worldwide wspomina natomiast o rewolucji związanej z dostępnością i prędkością. „Nie ma niczego bardziej rewolucyjnego od świetnych treści, tanich i dostępnych na wszystkich platformach cyfrowych” – przekonuje Roberts.

Jak natomiast będzie wyglądał rynek marketingowy w 2020 roku? „Pięć lat temu wszyscy przewidywali konsolidację w dużych grupach. Obecnie czuję, że mamy silny ruch w drugą stronę” – twierdzi Cooper w Forbesie zaledwie kilka dni po tym, jak grupy Publicis i Omnicom odwołały fuzję. „Patrząc na 2020 rok sądzę, że fragmentacja może zostać ograniczona” – zaznacza natomiast Maurice Levy z Publicis Groupe. „Biorąc nasze trzy sieci: Publicis, Leo Burnett i Saatchi & Saatchi. Wszystkie przygotowują kampanie cyfrowe, które mają mieć taką formę od samego początku a nie są efektem przełożenia klasycznych działań marketingowych na działania cyfrowe” – argumentuje Levy.

Źródło:

Forbes, Advertising In 2020: The Industry's Key Players Weigh In With Divergent Strategies, 14.05.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin