.

 

Co czeka PR po pandemii? Podsumowanie „PR 2021. Challenge accepted!”

dodano: 
18.09.2020
komentarzy: 
0

Niepewna rzeczywistość, kryzys gospodarczy, druga fala pandemii – na wszystkie te problemy musi odpowiadać komunikacja. Właśnie o tym, jak będzie ona wyglądać po pandemii i jak COVID-19 wpłynął na ten obszar, była mowa podczas konferencji online „PR 2021. Challenge accepted!” zorganizowanej przez Związek Firm Public Relations.

Dwudniowe wydarzenie rozpoczął Francis Ingham, Chief Executive ICCO, który w prelekcji pt. „Transformacja branży: PR post-Covid” opowiedział  o wyzwaniach czekających specjalistów PR w perspektywie globalnej. Mówił o tym, jak PR na całym świecie zareagował na kryzys wywołany pandemią. Opowiedział także, jakie zmiany – negatywne i pozytywne – czekają ten sektor.

Katarzyna Kamińska i Szymon Szymczyk z Hill+Knowlton Strategies omówili z kolei sposób wykorzystania nauk behawioralnych w kampaniach PR służących zmianie zachowań konsumentów, pracowników i obywateli. Wyjaśnili, jakie mechanizmy mają wówczas zastosowanie. Mówili także o tym, że w Polsce wykorzystanie badań behawioralnych jest rzadkie, podawali też przykład Wielkiej Brytanii, gdzie jest to standardem, np. w komunikacji rządowej. Przedstawiciele agencji podzielili się wynikami badania, jakie przeprowadziła firma, z którego wynika, że wykorzystanie nauk behawioralnych zwiększa skuteczność komunikacji zaleceń epidemicznych.

Kuba Giedrojć z Konfederacji Lewiatan omówił z kolei pięć kierunków, które będą priorytetem w komunikacji po pandemii. Jak podkreślił, wskazał je na podstawie obserwacji zmian, jakie zaszły w działaniu jego zespołu w związku z pandemią. Wskazał m.in., że wyjątkowa sytuacja sprawiła, że w komunikację zaangażowało się więcej osób z organizacji, a nie jedynie dział do tego wyznaczony. Mówił także, że w nowej rzeczywistości jeszcze ważniejsze stało się poznanie potrzeb odbiorców i dopasowanie do tego komunikacji. Zdradził także, jak zmieniło się podejście jego działu do wysyłki komunikatów pasowych i jak jeszcze bardziej zyskał na znaczeniu czas.

Jan Jakub Wygnański z Fundacji Stocznia podjął temat reputacji korporacyjnej i mówił o tym, czy konsumenci i interesariusze wystawią markom i korporacjom rachunek za to, jak zachowały się podczas pandemii. Z kolei Joanna Rutkowska i Milena Zacharzewska z 24/7Communication opowiedziały o tym, jak COVID-19 wpłynął na branżę FMCG i jak zmienił zachowania konsumentów żywności.

Wawrzyniec Smoczyński z Fundacji Nowej Wspólnoty w wystąpieniu „Zjednoczeni czy podzieleni: do jakiego świata wracamy po lockdownie i wyborach?” mówił natomiast o tym, jaką rolę odgrywa wspólnotowość w działaniu wysoko wydajnych zespołów oraz czym jest krzepka organizacja (robust organisation).

Jarosław Bańda z Lighthouse skupił się na zmianach, jakie pandemia spowodowała w funkcjonowaniu mediów w Polsce oraz jak przekłada się to na pracę PR-owców. Tomasz Alberski i Rafał Zagrobelny z Komunikacji+PR mówili z kolei o odbudowywaniu zaufania po pandemii.

Na stronie konferencji można znaleźć nagrania wystąpień oraz prezentacje – zachęcamy do zapoznania się, jeśli nie mieliście okazji obejrzeć ich na żywo.

Wydarzenie odbyło się online 27 i 28 sierpnia 2020 roku.

PRoto.pl było patronem medialnym konferencji. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin