.

 

Co czwarty Polak planuje bojkot produktów Maspeksu

dodano: 
21.08.2017
komentarzy: 
4

Czy  kontrowersyjna reklama napoju Tiger sprawi, że Polacy będą bojkotować produkty firmy Maspex? SW Research przeprowadziło w tej sprawie sondaż na zlecenie serwisu rp.pl.

Na instagramowym profilu Tigera 1 sierpnia 2017, w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, pojawiła się grafika z hasłem „Chrzanić to, co było, ważne to, co będzie”. Internauci ostro skrytykowali markę za takie działanie. Firma przeprosiła, a w ramach zadośćuczynienia wpłaciła 500 tys. złotych na rzecz Powstańców. Agencja J. Walter Thompson Group Poland, która była odpowiedzialna za komunikację marki w mediach społecznościowych, również przeprosiła i poinformowała o zwolnieniu pracowników odpowiedzialnych za posty na profilu Tigera. Później Maspex, właściciel napoju Tiger, rozwiązał umowę z agencją. Usunięto też profil napoju na Instagramie.

Czytaj także: Wpadka Tigera – sygnał alarmowy dla całej branży

Jak informowaliśmy, Grupa Lotos zdecydowała się na wycofanie napoju ze sprzedaży na stacjach.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie rp.pl wynika, że co czwarty ankietowany planuje bojkotować produkty koncernu Maspex. Jak czytamy, blisko połowa respondentów nie ma jednak takich planów, a 28 proc. badanych nie ma zdania w tej sprawie.

Dalej czytamy, że częściej zdecydowani na bojkot produktów firmy są mężczyźni (29 proc.). Do bojkotu chętniej przyłączą się osoby o wykształceniu zasadniczym zawodowym (32 proc.), o dochodach od 2001 do 3000 złotych (30 proc.), a także pochodzący z miast od 200 do 499 tys. mieszkańców (38 proc.).

Badanie przeprowadzono na grupie 800 Polaków. (mb)

Źródło:

rp.pl, Sondaż: Ilu Polaków gotowych do bojkotu Tigera, 18.08.2017
komentarzy:
4

Zobacz także...

Zapytaliśmy ekspertów, czy działania, które podjął Maspex, są odpowiednie z wizerunkowego punktu widzenia, czy kryzys może zaszkodzić marce Tiger...

Agencja reklamowa Dziadek do orzechów postanowiła z kolei zwrócić na siebie uwagę Maspeksu po tym, jak koncern rozwiązał umowę z firmą odpowiedzialną za obraźliwy wpis na Instagramie Tigera...

Agencja zajmująca się komunikacją marki poinformowała natomiast, że osoby odpowiedzialne za reklamę zostały zwolnione...

Komentarze

(4)
Dodaj komentarz
25.08.2017
13:15:02
kratka
(25.08.2017 13:15:02)
Dla mnie to również bez sensu. Obce marki i tak zalewają nasz rynek.
21.08.2017
22:58:39
Jasia
(21.08.2017 22:58:39)
Hmm, sytuacja nie jest za fajna, ale bojkot to nie jest wyjście. Myślę, że maspex ukarał się sam i to wystarczy.
21.08.2017
21:43:58
szymon
(21.08.2017 21:43:58)
Nie sądzę, ze bojkotowanie polskich firm, kiedy jesteśmy zalewani zagranicznymi markami, to dobry pomysł.
21.08.2017
14:59:04
Natala
(21.08.2017 14:59:04)
Najważniejsze,że rozwiązali umowę z agencją, przeprosili i wpłacili pieniądze na Powstańców. Oni są w tym wszystkim teraz najważniejsi.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin