Co motywuje PR-owca?

dodano: 
16.09.2009
komentarzy: 
0

Dziś na PRoto publikujemy raport o motywacjach polskich PR-owców. Specjalnie dla nas komentują go Katarzyna Lutkiewicz, dyrektor generalny Hill & Knowlton Poland oraz Katarzyna Przewuska, managing director Euro RSCG Sensors.

Katarzyna Lutkiewicz, dyrektor generalny Hill&Knowlton Poland
Przede wszystkim z raportu wynika, jak mylne pojęcie o pracy PR-owca mają młodzi ludzie – stawiają bardziej na „lans” niż na ciężką pracę wyrobników. Stąd taka szybka rotacja pracowników poniżej 30 roku życia. Stale wysoka pozycja „brak jasnej ścieżki rozwoju zawodowego”, podawana jako główny powód odejścia z pracy, daje do myślenia osobom zarządzającym agencjami, przełożonym w firmach.

Oznacza to bowiem, że sami nie potrafimy jasno przedstawić struktury i możliwości awansów, czyli komunikacja wewnątrz agencji/firmy jest naszą piętą achillesową.

Światowy kryzys nie miał, jak wynika z badania, wpływu na sytuację w firmie i jej politykę motywacyjną - 46% respondentów wskazało na brak jakichkolwiek zauważalnych zmian. Co oznacza, iż pracodawcy nie wdzieli potrzeby wprowadzania działań prewencyjnych.
Osobiście cieszy mnie fakt, że mimo tego największy procent respondentów w stosunku do lat ubiegłych jako powód podjęcia pracy w PR podaje „ciekawe wyzwania zawodowe”, co wskazuje na to, że jest to profesja ciesząca się niesłabnącym zainteresowaniem.

Katarzyna Przewuska, Managing Director, Euro RSCG Sensors
Najnowszy raport portali Proto.pl i GazetaPraca.pl „Motywacje polskich PR-owców” pokazuje, że branża public relations to wciąż atrakcyjny rynek pracy, co jest dobrą informacją także dla pracodawców. Zastanawiają mnie jednak powody podjęcia pracy - kreatywność, zainteresowanie mediami czy samodzielność nie definiują w pełni zawodu konsultanta public relations. Ten cechują także rzetelność, odpowiedzialność i sumienność, a ponad zainteresowanie mediami - zainteresowanie komunikacją, bo w dzisiejszych czasach media nie stanowią już jedynej grupy docelowej. Warto zatem zastanowić się nad działaniami edukacyjnymi na rzecz zawodu PR-owca, aby wyobrażenia nie mijały się z rzeczywistością.

Raport ciekawie rysuje obraz zmieniającego się rynku public relations. Branża dojrzewa, zmienia się profil świadczonych usług i rosną wymagania względem konsultantów. To może mieć wpływ na poczucie „stania w miejscu” ze strony pracowników, jeśli patrzy się na rozwój zawodowy jedynie przez pryzmat zajmowanego stanowiska. W tym przypadku znacząca rolę odegrało także spowolnienie na rynku usług PR, co równocześnie dobrze rokuje na przyszłość. Po odzyskaniu przez rynek dynamiki rozwoju łatwiej będzie i o nowe wyzwania, i o planowanie kariery.

Cieszy mnie rosnące znaczenie reputacji pracodawcy pośród czynników motywujących do pracy w public relations. Uważam, że agencje PR powinny inwestować w swoją markę pracodawcy i dobrze, że pracownicy te działania dostrzegają.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin