.

 

Co piąty pracodawca odrzuca kandydata z powodu treści, jakie publikuje w social mediach

dodano: 
19.04.2017
komentarzy: 
0

Nowe badanie przeprowadzone przez YouGov wśród osób podejmujących decyzje biznesowe ujawniło, że błędy popełniane w social mediach mogą zdecydować o tym, że kandydat nie będzie brany pod uwagę w rekrutacji.

Ostatnia rzecz, o jakiej myślą użytkownicy publikujący zdjęcia na Facebooku czy posty na Twitterze, to fakt, że te mogą ich w przyszłości kosztować posadę. Osoby poszukujące pracy powinny być jednak ostrożne. Według ankiety przeprowadzonej przez YouGov, niemal co piąty pracodawca – 19 proc. – odrzucił kandydata ze względu na jego aktywność w mediach społecznościowych – czytamy.

Ankietowanych przyporządkowano do trzech grup – podzielono ich na przedstawicieli dużych, średnich i małych firm. Co ciekawe, respondenci z dużych przedsiębiorstw znacznie częściej decydują o odrzucaniu kandydatów ze względu na ich profile w mediach społecznościowych – w 28 proc. przypadków – niż osoby odpowiadające za rekrutację w małych firmach – tylko 11 proc. tego typu sytuacji. Jak twierdzą autorzy badania, wynika to z faktu, większe firmy większą wagę przywiązują do sprawdzania tego, co dzieje się w mediach społecznościowych. Tylko 20 proc. przedstawicieli dużych organizacji, przyznaje że nie sprawdza aktywności pracowników w social mediach. To samo deklaruje 40 proc. przedstawicieli małych firm – podają twórcy badania.

W ankiecie zapytano pracodawców, w jakich mediach społecznościowych najcześciej sprawdzają profile kandydatów. Najpopularniejszą odpowiedzią, której udzieliła niemal połowa ankietowanych – 48 proc. – był serwis LinkedIn. Niewiele mniej, bo 46 proc. sprawdza kandydatów także na Facebooku. Pracodawcy często weryfikują profile potencjalnych pracowników także na Twitterze – 28 proc. i na Instagramie – 15 proc.

Przeczytaj także raport IMM o narzekaniu na pracę na Twitterze

Zachowania kandydatów, które najczęściej powodują, że pracodawcy wykluczają ich z listy osób ubiegających się o dane stanowisko to m.in. używanie obraźliwego, agresywnego języka (75 proc.), odniesienia do zażywania narkotyków (71 proc.) i zdjęcia z zakrapianych imprez (47 proc.) – czytamy.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 6-16 marca 2017 roku na grupie 2058 osób, które podejmują decyzje biznesowe.

Więcej informacji na temat badania można znaleźć na stronie.

Może zainteresować Cię także raport IMM o motywacjach do zmiany pracy (pk)

Źródło:

yougov.co.uk, Disgracebook: One in five employers have turned down a candidate because of social media, Matthew Smith, 10.04.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin