Ponad połowa Polaków twierdzi, że wyciek danych osobowych z Facebooka mógłby ich skłonić do odejścia z serwisu

dodano: 
30.07.2018
komentarzy: 
0

W badaniu Procontent Communication „Co skłoniłoby Polaków do opuszczenia Facebooka?”, ponad 61 proc. ankietowanych zadeklarowało, że powodem, przez który mogliby opuścić serwis, byłby wyciek danych z portalu.

„W związku z najnowszymi regulacjami na Facebooku, wymuszonymi przez przepisy RODO, liczba aktywnych użytkowników serwisu w Europie spadła o trzy miliony. Według raportu Procontent Communication, liczba osób, która jest gotowa na opuszczenie serwisu po ujawnieniu wycieku danych, mniej więcej pokrywa się z odsetkiem użytkowników, którzy twierdzą, że sprawdzają regulaminy prywatności mediów społecznościowych, z których korzystają (55 proc. badanych). To wciąż niewiele, biorąc pod uwagę, jak istotne informacje przechowują serwisy takie jak Facebook – są to m.in. historia płatności, rozmowy na platformie Messenger czy miejsca naszego pobytu” – mówi Aleksandra Młyńska, specjalista ds. Digital Marketingu w Procontent Communication.

Ankietowanych zapytano również o to, czy odkryli kiedyś włamanie hakera na swoje konto na Faceboooku. Ponad 13 proc. pytanych udzieliło twierdzącej odpowiedzi. Jak zauważają autorzy raportu, takie przypadki nie są odosobnione. W Polsce jest 16 mln aktywnych użytkowników portalu, którzy mogą stanowić atrakcyjny cel dla cyberprzestępów. Na ogół hakerzy wykorzystują zaatakowane konta do rozsyłania zainfekowanych linków czy plików.

„Powszechność włamań na konta prywatne może wpływać na kwestię podejścia Polaków do ochrony danych osobowych na portalach społecznościowych. W tym momencie platformy Marka Zuckerberga, Facebook, Messenger i Instagram, mają monopolistyczną pozycję na rynku mediów społecznościowych. Jak pokazują badania, to może łatwo się zmienić, ponieważ ponad połowa badanych twierdzi, że wyciek danych może przekonać ich do opuszczenia tych portali” – zauważa Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication.

Czytaj też: Cyberbezpieczeństwo PR-owca

Badanie zostało przeprowadzone przez ośrodek badania opinii publicznej SW Research na zlecenie Procontent Communication w maju 2018 roku, na grupie 1045 Polaków powyżej 18 roku życia. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin