ComPress idzie na giełdę

dodano: 
30.01.2008
komentarzy: 
15

Właściciel agencji public relations ComPress zdecydował o wprowadzeniu akcji tej spółki na rynek New Connect. Wiesław Migut prezes zarządu Migut Media, a także prezes ComPressu Bogdan Biniszewski opowiadają redakcji PRoto o szczegółach.

Red. Dlaczego zdecydował się Pan na wprowadzenie ComPressu na giełdę?

Wiesław Migut: Przede wszystkim pojawiła się możliwość wraz z pojawieniem się rynku New Connect. Jest to miejsce stworzone dla tej wielkości firm. Drugim równie istotnym czynnikem jest fakt, iż ComPress zamknął bardzo dobrze rok. Zarówno przyrost przychodów, jak i rentowność mogą być zachęcające dla przyszłych inwestorów. ComPress ma także coraz więcej nowych klientów.

Red. Jakie inne, poza spadkami na giełdzie, potencjalne problemy widzi Pan przed takimi agencjami jak ComPress?

W.M: Dużym problemem dla agencji PR jest utrzymanie dobrych pracowników, ComPress nie ma dziś z tym problemów, ale w przyszłości takowe mogą zaistnieć. Dlatego m.in. zdecydowaliśmy się objąć akcjonariatem menadżerskim kilka osób - czołowych, kluczowych menadżerów. Tym samym docenić ich dotychczasową pracę i w pozytywny sposób związać z firmą. Posiadanie akcji, współwłasności firmy tak naprawdę dla ludzi ma sens, gdy te akcje mogą być notowane, posiada się wtedy majątek osobisty.

Red. Jakie są konkretne daty? Kiedy planują Państwo emisję?

Bogdan Biniszewski: Jesteśmy na etapie wyboru licencjonowanego doradcy New Connect, wszystko przed nami. Moim marzeniem byłoby przeprowadzić nową emisję, gdyż wprowadzenie dotychczasowych akcji wiązałoby się tylko z tym, że obecni właściciele akcji mogliby nimi obracać. Chciałbym do tego etapu doprowadzić w tym roku, ale wiele zależy od sytuacji na giełdzie.

Red. Pojawiają się głosy, że spadki na giełdzie mogą spowodować trudną sytuację dla agencji PR, gdyż pieniądze na usługi PR-owskie jako pierwsze będą redukowane w budżetach firm. Czy nie obawia się Pan niekorzystnych zmian na rynku?

B.B Ja należę do optymistów, jeżeli zmienia się na niekorzystną sytuacja na giełdzie, to trzeba angażować profesjonalistów, którzy odwrócą tendencję. Na pewno dla ComPressu nie jest to zagrożenie, tylko szansa. Sytuacja na giełdzie się szybko odwróci, bo polska gospodarka nie ma fundamentalnych podstaw by te spadki się utrzymały.

Red. Czy nie widzi Pan problemu w tym, że ComPress prowadząc relacje inwestorskie dla swoich klientów, sam wchodzi na giełdę?

B.B Od stycznia reaktywowaliśmy dział relacji inwestorskich. Jestem przekonany, że duża część spółek będzie sięgać po te usługi. To, że ComPress wchodzi na giełdę będzie dobrą promocją dla działu relacji inwestorskich.

Red. Liberty Group teraz ComPress, czy myśli Pan, że coraz więcej agencji będzie debiutować na rynku New Connect?

B.B Wszystko zależy od strategii właścicieli i zarządów agencji. Spółek akcyjnych wśród agencji nie ma wiele. Ja postanowiłem namówić właściciela, bo od 90 roku jesteśmy spółką akcyjną. Tak więc ComPress powstał z myślą, że te akcje zostaną wprowadzone na jakiś rynek. Myślę, że wejście na giełdę to ogromna szansa, z której agencje powinny korzystać.

Rozmawiała Marianna Lutomska

komentarzy:
15

Komentarze

(15)
Dodaj komentarz
31.01.2008
23:44:05
neutrino
(31.01.2008 23:44:05)
Czasem mocno sie zastanawiam dlaczego firmy dają tu jakieś newsy. Przeciez prawie zawsze jak temat jest ciekawy to wylewa się duzo żółci albo jeszcze bardziej odrażajacych płynów. Przeciez branza PR w dobrze pojetym własnym interesie powinna popierać swoich liderów, popierać ciekawe inicjatywy i dobre praktyki a potepiać tylko złe i nieetyczne zachowania. Jesli takich firm jak Compress na New Connect z branzy bedzie wiecej to przecież dobrze dla nas wszystkich. Mam wrażenie, ze branza PR w Polsce nie potrafi zadbać o swój własny PR.
31.01.2008
22:07:25
również niecomp...
(31.01.2008 22:07:25)
żółci dużo, to prawda. Chyba niepotrzebnie. Bo i rozmowa daje jakąś informację i Panowie od ComPressu jak mają potrzebę i czują się na siłach to niech startują na New Connect... po co tyle złości. ech.. ta branża
31.01.2008
14:08:28
Niecompressowiec
(31.01.2008 14:08:28)
Rzadko tu zaglądam, ale jeśli już mi się to zdarza, to ręce po prostu opadają...Żółc się wylewa z każdej strony. Żeby była jasność: nie pracuję ani w ComPressie, ani w MigutMedia, ale w konkurencyjnej agencji. Do przychody: jeśli masz na myśli ranking PRESSA, to zwróć uwagę jaki okres wzięli pod uwagę jego autorzy. Ubiegły rok dla ComPressu był - w odróżnieniu od gorszego 2006 - bardzo dobry. Do alibi: Nie sądzę, by wejście na NC to był pomysł Miguta, raczej Biniszewskiego, który trochę w finansach siedział i pewnie chce w ten sposob pozyskac trochę kasy na rozwoj agencji. Tylko pogratulować, choć nie wiem czy to akurat jest dobry moment na emisję akcji.
31.01.2008
13:26:42
alibi
(31.01.2008 13:26:42)
haha, Wiesio już raz chciał wejść na giełdę z tym całym bałaganem Migut Media... jak to się skończyło, każdy wie. a teraz znowu pomysł na wyciągniecie kasy od naiwnych inwestorów pod szyldem ComPressu... giełda - tak, ale buraczano-warzywna... hehe
31.01.2008
13:16:06
JAK SIĘ POMPUJE...
(31.01.2008 13:16:06)
http://www.newconnect.pl/wykresy_nc/wykres.php?vj=pl&ticker=LTG Nooo..... nie wiedziałem, że tak można.
31.01.2008
13:10:28
do realistki
(31.01.2008 13:10:28)
masz racje, co ciekawe, polowa z tych IPO experts nie czytala takiego prospektu, bo...nie do konca rozumie, co tam jest napisane...dane finansowe, sprawozdania, emisje akcji, itp. potrzeba wiecej wiedzy z prawa i finansow, ale skad? potem sie czyta takie kwiatki "jednym z celow wejscia naszej spolki na gielde jest poprawa naszego wizerunku" :))
31.01.2008
13:07:45
przychody
(31.01.2008 13:07:45)
tyle, ze jakis ranking pokazal spadek przychodow compressu zwiazany z utrata klientow...to o jakiej historii tu mowa???
31.01.2008
12:36:08
Gość
(31.01.2008 12:36:08)
Życzę powodzenia, ale marnie to widzę, zamiast dbać o klientów, będą ciągle w strachu przed słabymi wynikami giełdowymi. Poza tym giełda wymusza pewne procedury, któe niekoniecznie dla takiej firmy będa dobre. "Uleganie modzie" w tym przypadku to chyba dobre określenie. Jak znam Bogdana, nie pokochał pomysłu Miguta, ale musiał go przyjąć na klatę, nie było wyjścia.
31.01.2008
12:20:19
kondor
(31.01.2008 12:20:19)
realistka, dziękuję - klarowniej bym tego nie ujął... niestety niektórzy rozumieją investor relations jako zorganizowanie konferencji przy prospekcie i debiucie giełdowym... a dowód, że dziennikarz ma blade pojęcie o giełdzie to łyknięcie niczym pelikan odpowiedzi na pytanie dlaczego Compress idzie na NC: "Drugim równie istotnym czynnikem jest fakt, iż ComPress zamknął bardzo dobrze rok. Zarówno przyrost przychodów, jak i rentowność mogą być zachęcające dla przyszłych inwestorów." janse jest, że dane historyczne sa ważne, ale to tylko dane historyczne i one będą uwzględnione w cenie... dla inwestora liczy się to co w przyszłości, czyli ile będzie mógł zarobić na akcjach a nie tylko jak drogi papier kupi...
31.01.2008
11:12:19
realistka
(31.01.2008 11:12:19)
Piarowca nie obchodzi prospekt emisyjny? No to co w aspekcie giełdowym obchodzi piarowca? Liczba publikacji? Ręcę opadają.. Jak spółka wybiera się na giełdę, to chyba podstawowym pytaniem dla każdego jest po co? Tzn. na jakie cele emisyjne zbiera środki, bo przeciez o pozyskanie funduszy głównie, choć nie tylko, w giełdzie chodzi. I każde działanie PR wokół debitu giełdowego musi opierać sie właśnie na strategii inwestycyjnej firmy, zawartej własnie w prospekcie. A potem tacy piarowcy oferują działania zwiazane z IPO, pewnie przy założeniu, że nawet do prospektu nie będa musieli zaglądać. Ignorancja do kwadratu.
30.01.2008
23:57:15
obstawiacz
(30.01.2008 23:57:15)
Z agencji może Genesis będzie chciało wejść na new connect?
30.01.2008
18:47:21
NC
(30.01.2008 18:47:21)
Panowie, dajcie sobie z tym spokój. Później będziecie tak jak Niczewski i Ska pompowac kurs akcji zleceniami kupna na jedną (sic!) akcję. A pracowników mozna związa na wiele sposobów z firmą. Robicie w piarze i o tym nie wiecie?
30.01.2008
18:06:54
...
(30.01.2008 18:06:54)
Nie sieciówka.
30.01.2008
17:05:18
pelikan
(30.01.2008 17:05:18)
hmmm... może dlatego, że Proto sie Pr-em zajmuje... i pytania są od strony Pr-oskiej zadawane, a nie o giełdowe aspekty. Mnie jako Pr-owca to powiewa akurat jakies tam prospekty emisyjne. Swoją drogą to ciekawe, ze debiutuje juz druga agencja na new connect, ciekawe kto będzie następny? obstawiamy... Może jakas od relacji inwestorskich agencja... może Euro RSCG.. ?
30.01.2008
16:44:39
kondor
(30.01.2008 16:44:39)
widac dziennikarz ma blade pojęcie o giełdzie, bo nie za bardzo wiedział, o co pytac...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin