CSR to nie PR

dodano: 
26.04.2010
komentarzy: 
5

Na łamach kwietniowego wydania magazynu Brief opublikowana została debata dotycząca CSR. „CSR to nie PR” – mówią eksperci jednym głosem.

Przemysław Pohrybieniuk, członek zarządu i dyrektor ds. relacji zewnętrznych w firmie Danone uważa, że to przede wszystkim sposób zarządzania firmą. Popiera go Marzena Strzelczak, pełnomocnik zarządu ds. strategii zrównoważonego rozwoju w PGNiG, która twierdzi, że PR obliczony jest na poprawę wizerunku, natomiast w CSR chodzi o wprowadzanie nowych standardów. Izabela Senik z zespołu komunikacji zewnętrznej i PR w PZU dodaje, że CSR to prowadzenie dialogu, zaś PR to komunikacja jednostronna. 

Specjaliści odżegnują się od łączenia CSR z PR, choć ich zdaniem te dziedziny powinny blisko współpracować. Rozmówcy zaznaczają także, że CSR nie może być oderwany od realiów ekonomicznych. Każda firma z definicji nastawiona jest na zysk. Działania CSR, mimo tego, że są obecnie bardzo modne nie będą miały racji bytu, jeśli nie znajdą biznesowego uzasadnienia. 

Na koniec debaty Paweł Niżański, partner zarządzający w Good Brand&Company podkreśla, że warto rozmawiać z dziennikarzami i promować temat w mediach. „I podkreślać, że CSR to nie PR” – kwituje Jacek Dymowski, manager Instytutu CSR w Values Grupie Firm Doradczych. (bs)

Źródło:

Brief, CSR nie kłóci się z profitowością, 04.2010, s.50
komentarzy:
5

Komentarze

(5)
Dodaj komentarz
17.05.2010
23:46:02
nat
(17.05.2010 23:46:02)
"CSR to prowadzenie dialogu, zaś PR to komunikacja jednostronna" Pani z PZU proponuję zmienić stanowisko z PR na reklamę...
07.05.2010
16:46:58
Maggie
(07.05.2010 16:46:58)
Nie dziwi mnie, że akurat od "specjalistów" z PZU wychodza takie opinie. Toż to firma, która rzeczywiście jednostronnie komunikuje sie z otoczeniem. Nie słucha otoczenia i nie wyciąga żadnych wniosków. A czy można mówić o "komukacji jednostronnej"? Jednostronnie to tylko nadawnie komunikatów! Żal... takich specjalistów.
26.04.2010
12:19:31
Jaki
(26.04.2010 12:19:31)
Współczuję komunikacji zewnętrznej PZU. Jeżeli PR to komunikacja jednostronna to ja jestem Bolesław Chrobry. Wstyd, że osoby zajmujące się PR-em opowiadają takie bzdury (i że w ogóle tak myślą). Ręce opadają.
26.04.2010
10:14:26
agent PRovocateur
(26.04.2010 10:14:26)
"CSR to prowadzenie dialogu, zaś PR to komunikacja jednostronna" - gratuluję wiedzy pani z PZU. Chyba nie słyszała o modelach późnego Bernaysa oraz Gruniga i Hunta. Żałosny jest ten brak kompetencji wśród osób zatrudnianych w dużych firmach.
26.04.2010
8:55:15
Stan
(26.04.2010 8:55:15)
"Izabela Senik z zespołu komunikacji zewnętrznej i PR w PZU dodaje, że CSR to prowadzenie dialogu, zaś PR to komunikacja jednostronna". Gwiazda normalnie, normalnie gwiazda...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin