CSR po polsku

dodano: 
27.04.2007
komentarzy: 
0

Manager Magazin zamieścił wyniki przeprowadzonego po raz pierwszy rankingu „Good Company Ranking 2007” na temat realizacji idei CSR przez polskie przedsiębiorstwa. Badanie zostało przeprowadzone pod patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Programu ONZ ds. Rozwoju (UNDP) oraz Global Compact, inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ. Jarosław Horodecki tak przedstawia główne cele badania: „chcieliśmy się dowiedzieć, jak w naszym kraju wygląda w praktyce wprowadzanie zasad modnej obecnie na Zachodzie Corporate Social Responsibility”.
Autor zauważa, że „u nas większość menedżerów pojmuje CSR jako działalność przede wszystkim społeczną”, a jego zdaniem „to tylko ułamek czegoś, co na świecie określa się mianem CSR”. Ankieta, składająca się z 48 pytań (były to pytania zamknięte, na zasadzie testu wyboru), została skierowana do prawie 300 największych spółek. Biorące udział w badaniu firmy oceniono w kilku kategoriach: ogólna (m.in. dostęp do informacji o zarządzie), kontakty z klientami, kontakty z partnerami biznesowymi, stosunek do pracowników i działania społeczne. Pierwsza piątka rankingu to: BP Polska, Toyota Motor Poland, Telekomunikacja Polska, Danone, Modni Packaging Paper Świecie. (psp)

Źródło:

Manager Magazin, CSR – a co to jest?, Jarosław Horodecki, 01.05.07, s.44
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin