Cymer o nowej identyfikacji wizualnej Ministerstwa Zdrowia

dodano: 
30.01.2014
komentarzy: 
4

Oferta identyfikacji wizualnej Ministerstwa Zdrowia oraz projektu graficznego strony internetowej, którą przedstawiliśmy zwyciężyła w konkursie ofert zorganizowanym przez Ministerstwo, w którym (wedle naszej wiedzy) wzięło udział kilka agencji (szczegółowe informacje na temat liczby i nazw agencji przystępujących do konkursu nie są nam znane). Oferta złożona przez agencję Peppermint w konkursie ofert była odpowiedzią na zapytanie ofertowe, czyli brief skierowany do agencji przez Ministerstwo Zdrowia.

Naszym zadaniem było stworzenie systemu identyfikacji wizualnej Ministerstwa Zdrowia (m.in.: logotyp, wizytówki, wzory dokumentów ministerialnych, teczki, papeteria, tablice informacyjne, ścianki i roll-upy, gadżety, identyfikatory) oraz projektu graficznego strony internetowej zgodnego z tym systemem. Do tej pory Ministerstwo Zdrowia nie posiadało logo, ani systemu identyfikacji.

Przede wszystkim Ministerstwo potrzebowało sygnetu, czyli znaku graficznego, z którym mogłoby się zawsze kojarzyć i który mógłby występować niezależnie od logotypu (czyli znaku typograficznego) i godła. Istnieje wiele sytuacji, w których posługiwanie się godłem państwowym jest nie na miejscu i konieczne jest odwołanie się do znaku graficznego (sygnetu). Są to elementy takie jak patronaty Ministerstwa czy materiały informacyjne związane z promocją zdrowia. W większości przypadków sygnet będzie stosowany zamiennie z godłem. Zgodnie z założeniami briefu nie miał to jednak być symbol, a graficzna reprezentacja skrótu MZ. Tworząc sygnet, kierowaliśmy skojarzeniami ze służbą zdrowia. Stąd czysty odcień koloru niebieskiego i typografia przywodząca na myśl kardiogram. Połączenie sygnetu z logotypem stworzyło nowe logo Ministerstwa. Ze względu na rozporządzenie KPRM, nowe logo musiało także powstać w wersji z godłem państwowym, co stanowiło duże wyzwanie, zwłaszcza w wersji poziomej.

Po stworzeniu logo, przygotowaliśmy księgę znaku oraz księgę norm, która zawiera wzory wszystkich materiałów brandingowych Ministerstwa.

Tworząc projekt serwisu internetowego, kierowaliśmy się dostępnością treści dla wszystkich grup docelowych. Zadbaliśmy o intuicyjną architekturę informacji, łatwość obsługi, duże, proste w odbiorze komunikaty i nowoczesny wygląd. Strona została przygotowana w wersji responsywnej. Nie odpowiadamy za kwestie programistyczne/wdrożenie serwisu.

Przedmiotem zamówienia było: „zaprojektowanie, wykonanie i dostarczenie Identyfikacji Wizualnej Ministerstwa Zdrowia, która będzie zawierała zbiór podstawowych elementów składających się na system identyfikacji wizualnej, w którym znajdować się będą zasady korzystania z poszczególnych elementów oraz sposoby ich zestawiania. Wykonawca przekaże zamawiającemu prawa autorskie do wykonanego dzieła, wydrukowaną w dwóch egzemplarzach Księgę Identyfikacji Wizualnej oraz wersje elektroniczne wykonanego zamówienia (Księga Identyfikacji Wizualnej w wersji pdf oraz wszystkie pliki graficzne w otwartych wersjach wektorowych umożliwiających ich edycję – format psd)” – cytat pochodzi z dokumentu „Zapytanie ofertowe - ISTOTNE WARUNKI UDZIELENIA ZAMÓWIENIA”

Kryteriami wyboru oferty były: cena (40 proc.) oraz jakość (60 proc.), przy czym ocenę jakości stanowiła średnia arytmetyczna, przedstawiona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, wyciągnięta z sumy punktów przyznanych przez komisję (na podstawie dokumentu „Zapytanie ofertowe - ISTOTNE WARUNKI UDZIELENIA ZAMÓWIENIA”).

Agencja Peppermint w ramach zlecenia dotyczącego identyfikacji wizualnej Ministerstwa Zdrowia oraz projektu graficznego strony internetowej przygotowała:

- projekt logo,

- przykłady zastosowania logo i jego różne konfiguracje,

- wzór prezentacji multimedialnej,

- slajd otwierający prezentację Ministerstwa Zdrowia,

- wizytówki,

- papeterię,

- koperty,

- teczki,

- teczki promocyjne,

- notesy,

- torby promocyjne,

- ściankę do wystąpień Ministra Zdrowia,

- roll-upy,

- długopisy,

- pendrive’y

- wizytówki na drzwiach Ministerstwa Zdrowia,

- identyfikatory pracowników,

- identyfikatory gości,

- schemat ogłoszenia prasowego,

- użycie logo w przypadku patronatów,

- stopki mailowe,

- druki Ministerstwa Zdrowia, w tym 56 pism wzorcowych,

- projekt architektury serwisu internetowego,

- projekt graficzny strony głównej i podstron serwisu internetowego.

Logotyp umieszczony na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia jest jedynie jedną z dopuszczalnych wersji podstawowego logotypu.

Bartek Cymer, Managing Director w Peppermint

Czytaj też opinie ekspertów

komentarzy:
4

Komentarze

(4)
Dodaj komentarz
31.01.2014
13:34:19
Aga
(31.01.2014 13:34:19)
Cokolwiek zaproponowanoby i tak będzie to na "nie". Wszyscy postrzegają MZ jako mało wiarygodną instytucję. Chyba raczej należy się zastanowić nad sensownością i priorytetami działań MZ. Nowe logo teraz będzie postrzegane jako "listek figowy" ich niewydolności.
31.01.2014
12:01:37
Aleksandra
(31.01.2014 12:01:37)
Takie logo i oferta to wstyd. i dla klienta i dla branży. nie w tym żadnej strategii ani koncepcji kreatywnej. Druga sprawa - taki przetarg był przetargiem publicznym. liczba oferentów powinna byc więc jawna. wartość zamówienia jest powyżej okreslonego progu i powinna podlegac takim prawom jak wszelkie zamówienia publiczne. A do autorów raz jeszcze - to nie jest ocena co MNIE się podoba. to jest ocena obiektywna - wstydźcie się!
30.01.2014
16:18:41
satchi
(30.01.2014 16:18:41)
Ale gowno, niewarte 500 zl. Wstyd
30.01.2014
15:52:54
antek
(30.01.2014 15:52:54)
obrzydliwe logo, wyglada nieprofesjonalnie i zupelnie nie odzwierciedla tego czym jest ministerstwo. jestem na nie.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin