Czego marki mogą się nauczyć od nastolatków na Instagramie?

dodano: 
22.08.2017
komentarzy: 
0

Nastolatki świetnie radzą sobie na Instagramie. Jak zauważa Dara Fontein na blogu Hootsuite, ich posty cieszą się polubieniami, są często udostępniane, a interakcja między młodymi użytkownikami jest intensywna. Co zatem jest kluczem do sukcesu w ich działalności na platformie?

1. Odpowiednia interakcja

Jak zauważa autorka, nastolatki zwiększają swoje zasięgi, zamieszczając odpowiednie komentarze pod postami znanych osób. Chcąc zdobyć więcej interakcji, zachęcają innych użytkowników do polubienia (LB – polub, ang. „like back”), komentowania (CB – skomentuj, ang. „comment back”) czy obserwowania (FB – obserwuj, ang. „follow back”), a za każdą reakcję odwdzięczają się tym samym, co nakręca popularność.

Taka taktyka sprawdza się dzięki algorytmowi Instagrama, który w pierwszej kolejności promuje te posty, które prawdopodobnie będą dla użytkownika najbardziej interesujące, zamiast wyświetlania ich w kolejności chronologicznej. W aplikacji istotne są czynniki takie jak odpowiedni czas publikacji oraz zaangażowanie odbiorców. Im więcej przybywa polubień i komentarzy, tym mniej prawdopodobne, że post zostanie przeoczony – informuje blog Hootsuite.

2. Szczere emocje

Nastolatki nie powstrzymują swoich uczuć i bez ogródek dzielą się tym, co myślą. Nie boją się ryzyka i nie ukrywają faktu, że mają powód do radości albo coś ich denerwuje. Ich content, naładowany emocjami, zapewnia duże zaangażowanie odbiorców na profilu – zauważa autorka.

Jak czytamy, ujawnianie zróżnicowanych emocji zwiększa szanse na rozpowszechnienie treści – ożywienie u ludzi przekłada się na intenstywność społecznych interakcji. Co więcej, szczere uczucia są bardziej autentyczne, dlatego powinno się dzielić nie tylko tymi pozytywnymi, ale też negatywnymi. „Bycie fajnym przez cały czas jest przereklamowane” – stiwerdza Fontein.

3. Uważne planowanie treści

Według autorki, w powodzeniu kont na Instagramie prowadzonych przez młodych ludzi kluczowy jest fakt, że nastolatki zwracają uwagę, czy planowana treść pasuje do stylu ich Instagrama i kładą nacisk na estetykę swojego profilu. Warto zatem dbać, by wyglądał on spójnie.

4. Działanie w grupie

Nastolatki są lojalne – na Instagramie wspierają się i odwdzięczają polubieniami czy komentarzami, zauważa autorka.

Młodzi użytkownicy tworzą także specjalne grupy korespondencyjne, gdzie w zaufanym gronie informują się wzajemnie o dodawanych postach, by pozostali członkowie czatu mogli na bieżąco reagować na nowości.

(bm)

Źródło:

blog.hootsuite.com, 4 Instagram Secrets Teens Know that Brands Don’t, Dara Fontein, 09.08.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin