Czego PR-owiec nie powie dziennikarzowi?

dodano: 
13.02.2015
komentarzy: 
0

Opublikowanie sprawozdania finansowego firmy, możliwość przeprowadzenia  wywiadu z dyrektorem czy wiadomość na wyłączność redakcji – tymi informacjami najpewniej zainteresujemy dziennikarzy. Zanim jednak PR-owiec wyjdzie z którąś z tych propozycji, powinien się upewnić czy jest ją w stanie zrealizować – czytamy w prnesonline.com.

Portal prnewsonline.com przypomina sprawę skandalu z udziałem prezentera NBC Nigtly News – Briana Williamsa. Dziennikarz skłamał na wizji, że razem z weteranami wojny irackiej był na pokładzie zaatakowanego śmigłowca. W rzeczywistości leciał innym helikopterem, który miał lądowanie awaryjne z powodu burzy piaskowej. Williams stracił na wiarygodności i musiał zrezygnować z zawodu. Zdaniem autora artykułu, tamta historia potwierdza, że największymi wartościami dla redaktorów są rzetelność i wiarygodność. Z drugiej strony, wyżej opisana anegdota jest także lekcją dla PR-owców o tym, czego nie mówić dziennikarzom, by nie zrazić ich do siebie.

„Mamy dla Ciebie ekskluzywną informację”: zanim podzielisz się z redaktorem tą wiadomością, upewnij się czy nikt w firmie nie wysłał podobnego komunikatu innej redakcji. Inaczej dziennikarz straci do Ciebie zaufanie i nie będzie traktował poważnie Twoich późniejszych prób kontaktu. 

„Mogę zaproponować wywiad z dyrektorem firmy” – jak przyznaje autor artykułu, zanim PR-owiec wyjdzie się z taką propozycją, warto by potwierdził czy jego szef rzeczywiście jest optymistycznie nastawiony do tej propozycji, czy jedynie wspomniał o takiej ewentualności podczas omawiania strategii projektu.

„Mogę podać dane finansowe, statystyki, dane firmowe” – dla dziennikarza to najbardziej pożądany typ wiadomości . Jednak to,  co  dla działu komunikacji może być uznane za godne polecenia materiał prasowy, dla działu finansowego już ogólnodostępną informacją nie jest. „Najpierw zadbaj o komunikację wewnętrzną” – radzi autor. (mw)

Źródło:

prnewsonline.com, 4 Things PR Pros Should Never Say To Reporters, Matthew Schwartz, 10.02.2014
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin