Człowiek z cienia

dodano: 
19.12.2007
komentarzy: 
7

Jacek Balcer w Home&Market przekonuje, że bez PR-owców ani rusz. Specjalista ds. PR potrzebny jest zwłaszcza do nagłośnienia przedsięwzięcia, bez czego długotrwały sukces jest niemożliwy. „Bez dobrego PR-owca, wiedza, umiejętności i sukcesy wielu zacnych ludzi, pozostałyby tajemnicą ich samych”.

Kluczem do sukcesu firmy jest jej wizerunek, który według Balcera jest jak lokomotywa; może on pociągnąć firmę, ale jeśli się o niego nie dba, lokomotywa stanie w polu, a przedsięwzięcie nie odniesie sukcesu. Dlatego z wizerunkiem trzeba postępować jak ze spodniami: „trzeba ciągle podciągać, żeby nie spadały”- pisze autor.

Za strategię wizerunkową odpowiada PR-owiec. Kiedy firma ma się dobrze, dobry specjalista od public relations stoi w drugim rzędzie, za swoim szefem, dzięki czemu temu ostatniemu przypada przywilej chwalenia się sukcesami. Jednak, kiedy jest źle, to PR-owiec bierze na siebie ciężar komunikowania o tym mediom, aby nie narażać wizerunku szefostwa. Balcer uważa, że tak właśnie postępują PR-owcy z instytucji finansowych, których nazywa profesjonalistami.

Są też i tacy rzecznicy, którzy przy każdej okazji wchodzą dziennikarzom w kadr, „w efekcie cała Polska wie jak wygląda rzecznik firmy, a nie ma pojęcia, kto jest jej prezesem czy komendantem”. Ci właśnie specjaliści może i są dobrymi rzecznikami reprezentowanej przez siebie instytucji, ale mniej jej szefa, uważa Balcer. (ał)

Źródło:

Home&Market, PR Dream Team, Jacek Balcer, 01.12.07, s. 31
komentarzy:
7

Komentarze

(7)
Dodaj komentarz
28.12.2007
23:24:55
heli
(28.12.2007 23:24:55)
To Bph ma teraz jakiegos PRowca? Kto tam jest od PRu, co za urzednik? Ada Niecko wiem ze cos tam robi, i Dlubakowa jst rzecznikiem, ale od PRu szefa to chyba nie ma szefa, moze czekaja na przyjscie kogos z GE, chyba Oli Kwiatkowskiej. I marketingu dyr tez szukaja jak slyszalam. Bo z marketingu tez uciekli ludzie przed peksa..:-) Ale kto im przyjdzie na pare tygodni, jak przyjdzie fuzja z GE koniec :-)))
25.12.2007
16:53:59
Mikołaj
(25.12.2007 16:53:59)
Brawo Balcerek, majstersztyk ten tekst, dawno nie widzialem, zeby ktoś tak pogrozil palcem bylemu szefowi, i to tak, żeby tylko on i pare innych osob wiedzialo o co chodzi :-).. Z tą "ikoną bankowości" ledwie z fotela nie spadłem :-)))))))))))))))))))))))) No bo popatrzcie - zabrakło prawdziwego PR-owca, (dyrektorem jest jakiś urzednik - nieznany w srodowisku PR,) i skonczyly sie nagrody dla banku i prezesa:-(. Dobrze choc, że rzecznikiem jest nasza byla koleżanka, ktora robi co może żeby banku nie za...ali za informowanie o fuzji :-)
20.12.2007
13:17:10
Prowiec
(20.12.2007 13:17:10)
No i ma chłop rację szkoda że nasi chlebodawcy nie pamiętają :-) A co robi Balcer nie wiem, ostatnio długo odpoczywał, uciekł kiedy trzeba było z bphu, dali mu zakaz konkurencji i przynajmniej nie ma na głowie tej komunikacji a raczej jej braku :-) hue hue hue
19.12.2007
21:47:04
...
(19.12.2007 21:47:04)
Czy Balcer jest teraz dziennikarzem- specem od PR? Poza cytatami z jego artykułów nic o nim nie słychać. Nie jest nigdzie zatrudniony?
19.12.2007
15:32:31
nikto
(19.12.2007 15:32:31)
a propos merytorycznie: bez PR-owca ani rusz, ani róż:)
19.12.2007
14:43:20
Kleofas
(19.12.2007 14:43:20)
Panie inny, Marzenie ściętej głowy, żeby się barnża, na bardziej merytoryczne tematy wypowiadała...
19.12.2007
13:52:22
inny
(19.12.2007 13:52:22)
To jest ciekawy i merytoryczny artykuł, ale oczywiście "rozgrzewa" wszystkich jakiś ranking agencji. Jakby świat PR-u tylko ich dotyczył. Nie zapominajmy, że mamy być tak naprawdę jak najmniej widoczni i nie puszmy tak swoich ogonów, bo nie w tym rzecz.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin