.

 

Cztery instytucje ze wspólną kampanią: „Seniorze, nie daj się oszukać!”

dodano: 
30.11.2018
komentarzy: 
0

Pod koniec listopada 2018 roku pod hasłem „Seniorze, nie daj się oszukać!” ruszyła kampania edukacyjna skierowana do osób starszych. Jej celem jest ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami handlowymi, które zdarzają się podczas sprzedaży na prezentacjach lub w czasie domowych wizyt akwizytorów. Akcja ma także przypominać o przysługujących konsumentom prawach, m.in. o możliwości rezygnacji – w ciągu 14 dni – z umowy podpisanej w domu lub na pokazie. Organizatorami kampanii są UOKiK, Policja, ZUS oraz KRUS.

Jak mówią pomysłodawcy projektu, „konsumenci III wieku” są najbardziej narażeni na nieuczciwe praktyki ze strony handlowców. Nieświadomi, kuszeni są obietnicami niższych rachunków, a po pewnym czasie okazuje się, że podpisali niekorzystne dla siebie umowy – czytamy w informacji prasowej na temat kampanii.

„Ochrona starszych konsumentów to jeden z priorytetów UOKiK. Urząd prowadzi wiele postępowań i wydaje decyzje dotyczące sprzedaży na pokazach lub podczas wizyt w domach konsumentów. Zaproponowaliśmy zmiany prawne, które mają ograniczyć nieuczciwe działania. Edukujemy również konsumentów w zakresie ich praw oraz przestrzegamy przed nieuczciwymi praktykami” – wyjaśnia prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Źródło: uokik.gov.pl

W ramach akcji UOKiK przygotował ponad 350 tys. ulotek edukacyjnych, które będą rozprowadzane przez organizatorów w czasie spotkań z seniorami. Dodatkowo w siedzibach ZUS i KRUS – miejscach często odwiedzanych przez osoby starsze – pojawią się ponad trzy tysiące plakatów. (bm)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin