Czy 7 grudnia będzie „sobotą dla Polski”

dodano: 
03.12.2019
komentarzy: 
0

Kongres 590 prowadzi kampanię, w ramach której przekonuje do kupowania polskich produktów. Organizatorzy w ramach „Wybieram 590” zachęcają, by uczynić 7 grudnia „sobotą dla Polski”.

Przekaz kampanii opiera się na wyliczeniach firmy konsultingowej Grant Thornton, według której z każdej złotówki wydanej na polski produkt w kraju zostaje 79 groszy. Jak czytamy na stronie, kupowanie efektów pracy loklanych producentów wspiera rozwój kraju.

„Oczywiście nie uważamy, że polscy konsumenci powinni zupełnie wstrzymać się z zakupami produktów zagranicznych, zwłaszcza jeśli w skuteczny sposób konkurują one ceną czy jakością z polskimi odpowiednikami. (…) Jednak jak pokazujemy, już drobne zmiany w zachowaniach konsumentów w kierunku »produktów 590« (…) mogą spowodować istotny wzrost możliwości inwestycyjnych polskich firm oraz zwiększać zamożność polskich gospodarstw domowych” – tłumaczy w raporcie Tomasz Wróblewski, partner zarządzający Grant Thornton.

Według wyliczeń, kupienie nawet o 1 proc. więcej polskich produktów dałoby budżetowi kraju 6,6 mld zł więcej w skali roku. Pełny raport dostępny jest na stronie.

W kampanię zaangażowani są ambasadorzy: Joanna Jabłczyńska, Anna Popek, Maciej Kurzajewski i Jacek Lenartowicz. Wszyscy czworo wystąpili w spocie, na którym zachęcają do wybierania produktów z kodem kreskowym zaczynającym się od cyfr 590.

Akcję, oprócz spotu z ambasadorami, promują polskie firmy, takie jak m.in. Orlen czy Poczta Polska i Grupa Cedrob. Kampania będzie prowadzona także w mediach społecznościowych pod hashtagami #wybieram590 i #sobotadlaPolski.

„Wybieram 590” zaprezentowano jeszcze podczas Kongresu 590 w październiku 2019 roku. Obecne działania są kontynuacją inicjatywy. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin