Czy pracownicy chcą udostępniać prywatnie treści firmowe?

dodano: 
07.03.2017
komentarzy: 
0

Agencja On Board Think Kong poprosiła respondentów, by wskazali co najmniej trzy czynniki, dzięki którym zechcieliby udostępnić coś firmowego w swoich prywatnych mediach społecznościowych. Okazało się, że jedynie 20 proc. badanych stwierdziło, że nie zrobiłoby tego w żadnym wypadku.
 


 

Tymczasem 38 proc. biorących udział w badaniu odpowiedziało, że oczekiwałoby nagrody materialnej za udostępnienie firmowych treści w prywatnych kanałach. Niewiele mniej – 35 proc. – jako czynnik skłaniający ich do tego wskazało lojalność wobec pracodawcy i poczucie, że pomaga się w promocji firmy.

Respondenci zwracali także uwagę na to, czy udostępniana treść interesuje ich samych (33 proc.). Nieco mniej (22 proc.) jako powód wskazało sympatię do szefa i bezinteresowną chęć pomocy. Badanie wykazało również, że pewien wpływ mają także czynniki społeczne – prawie 14 proc. osób udostępnia firmowe treści, bo widzi, że inni pracownicy również to robią.

Norbert Kilen, dyrektor strategii w Think Kong, twierdzi, że zaangażowanie pracowników w komunikację firmy może pomóc m.in. w sprzedaży (w przypadku firm oferujących produkty B2B) lub wzmacnianiu działań employerbrandingowych.

„Niestety, zachęcenie pracowników do aktywności na tym polu jest bardzo trudne. Dlatego uważam, że wynik naszego badania daje nadzieję – ponad 1/3 osób zadeklarowała, że może je do tego skłonić poczucie, że pomagają swojej firmie” – komentuje przedstawiciel Think Kong.

Badanie zostało przygotowane przez Grupę On Board Think Kong we współpracy z firmą badawczą SW Research. Sondaż metodą CAWI przeprowadzono w styczniu 2017 r. na reprezentatywnej grupie 813 polskich użytkowników internetu. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin