.

 

Czyj wizerunek jest najlepszy?

dodano: 
27.10.2006
komentarzy: 
0

Manager Magazin zamieszcza artykuł przedstawiający wyniki rankingu Image Profile. Pokazują one, które polskie przedsiębiorstwa uznane zostały za najlepsze pod względem wizerunkowym. Badanie przeprowadzono wśród członków kadry zarządzającej najwyższego szczebla (około 500 osób) – prezesów, dyrektorów generalnych i członków zarządu. Oceniali oni wizerunek 80 największych firm w naszym kraju. Są to pierwsze tego typu badania Manager Magazin przeprowadzone w Polsce.
Na początku respondentom zadano pytania dotyczące wpływu wizerunku na sukces przedsiębiorstwa i poproszono ich o ocenę 12 elementów, jakie według badających składają się na taki wizerunek – w skali od 0 do 10 punktów. Respondenci najczęściej wskazywali na jakość produkcji lub usług, zdolność do innowacji, podejście do klienta, osiągnięcia w komunikacji (reklama i PR) oraz dynamikę wzrostu.
Liderami w rankingu okazały się koncerny informatyczne: Hewlett - Packard i IBM. Trzecie i czwarte miejsce przypadły polskim oddziałom Volkswagena i Toyoty. Na szóstym miejscu znalazła się grupa spożywcza Maspex z Wadowic. Grupy kapitałowe ITI – Onet i TVN – zajęły 8. i 9. miejsce.
Jak mówi Łukasz Malczewski, menedżer ds. PR i specjalista od wizerunku z agencji Compress „(…) środowisko menedżerskie widzi image tych firm poprzez ich zachowanie w interakcji z otoczeniem, czyli działania zarządu i współpracę pracowników z klientami na poziomie operacyjnym”. W drugiej połowie zestawienia znalazły się takie polskie przedsiębiorstwa, jak: PKN Orlen, PZU, PKO BP, Polkomtel, PGNiG, TUiR Warta. (jk)

Źródło:

Manager Magazin, Wizerunek na medal, Monika Kruszewska, 01.11.06, s. 24
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin