Czym jest luksus dla Polaków?

dodano: 
13.03.2017
komentarzy: 
0

Większość Polaków za dowód dobrobytu uważa posiadanie własnego samochodu luksusowej marki. O tym, z czym Polakom kojarzy się luksus, czytamy w serwisie polityka.pl.

Czytaj także: Jak dotrzeć do klienta, dla którego cena nie gra roli? O markach luksusowych słów kilka

Samochód luksusowej klasy lub marki to luksus dla 64 proc. Polaków. Mowa tu o markach takich jak Mercedes, BMW czy Porsche. 63 proc. za dowód dobrobytu uznaje posiadanie własnego mieszkania lub domu,  a 53 proc. Polaków w ten sposób myśli o corocznym wyjeździe na wakacje – czytamy. 

Ubrania i dodatki znanych marek to znamiona luksusu dla 37 proc. Polaków, dla 28 proc. to natomiast nowe samochody klasy średniej. Biżuteria jest symbolem dobrobytu dla 24 proc. Polaków, a dla 19 proc. to telewizor lub inny sprzęt elektroniczny. 18 proc. za symbol statusu majątkowego uznaje iPhone’a.

Dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez firmę windykacyjną Lindorff.

Czytaj także: Prawdziwy luksus jest indywidualny

Dalej czytamy także, że według szacunków firmy doradczej KPMG wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wynosiła w ubiegłym roku 16,4 mld złotych, co oznacza wzrost o 15 proc. w porównaniu z wcześniejszym rokiem. Jak czytamy, wzrost ten wpływa przede wszystkim na sprzedaż samochodów premium i luksusowych, a także perfum i kosmetyków.

Jak dalej czytamy, z badań przeprowadzonych w 2012 roku przez firmę ARC Rynek i Opinia wynika, że przeciętny Polak pytany o marki luksusowe, wskazuje Mercedesa, Diora czy Chanel, ale także – Adidasa, Avon, Oriflame, Nivea oraz L’Oreal. (mb)

Źródło:

polityka.pl, Polakom luksus kojarzy się prozaicznie. Na przykład z samochodem lepszej marki, Piotr Arak, 11.03.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin