Definiowanie lobbingu ze specjalistą

dodano: 
30.11.2005
komentarzy: 
1

Specjalistka od lobbingu, Małgorzata Molęda-Zdziech była gościem programu Biznes lunch nadawanego przez TV Biznes. Jej zdaniem lobbing jest często mylony z działalnością nielegalną, czego przykładem jest sprawa Marka Dochnala. Ustawa o lobbingu ściśle definiuje, że lobbing to wywieranie wpływu na proces ustawodawczy metodami legalnymi, nie „załatwianie spraw” łapówkami.
Wczesna faza rozwoju takiej działalności w Polsce to według specjalistki lobbing dziki, amatorski, który nie ma nic wspólnego z dostarczaniem decydentom potrzebnych informacji. Wszelka legislacja dotyczy zaś bardzo szczegółowych kwestii merytorycznych. Molęda-Zdziech krytykuje włączenie ustawy o lobbingu w pakiet ustaw antykorupcyjnych. W systemie anglosaskim, w którym lobbing traktowany jest jako element dopełniający proces decyzyjny, jest postrzegany jako działalność korzystna i pozytywna. Twórcy prawa w Polsce skupiają się na grupie lobbystów profesjonalnych, wyłączono stowarzyszenia, związki wyznaniowe czy ugrupowania gospodarcze. Działalność lobbystyczna - choć nie objęta jeszcze ustawą - jest legalna. Wprowadzenie ustawy przysłuży się promocji tego pojęcia i zburzy jego negatywne kojarzenie.

Źródło:

TV Biznes, Biznes lunch, 29.11.05, 14.49
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
30.11.2005
14:32:14
Karolina
(30.11.2005 14:32:14)
Coż więcej - profesjonalizm :), garuluję.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin