.

 

Dla czystości branż

dodano: 
30.05.2005
komentarzy: 
0

1 czerwca Związek Firm Public Relations oraz oddział warszawski Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich organizują konferencję „Czyste Informacje – czy jest możliwe skuteczne zwalczanie ukrytej reklamy i przekupstwa w mediach?”. Partnerem konferencji jest Polskie Stowarzyszenie Public Relations. Konferencję poprowadzi Danuta Przywara z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. W dyskusji wezmą udział przedstawiciele Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, Izby Wydawców Prasy, Związku Pracodawców Prywatnych Mediów, Stowarzyszenia Agencji Reklamowych, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Komisji Etyki TVP, Związku Firm Public Relations. Podczas konferencji będzie omawiane zjawisko polegające na uzyskiwaniu publikacji dziennikarskich w zamian za ukryte opłaty (przekupstwo, ukryta reklama / advertoriale), które w dużej skali występuje na rynku mediów. Jego zakres pokazało badanie SMG/KRC z 2004 roku. „Trzeba powiedzieć, że zjawisko to zarówno zaburza funkcjonowanie wolnego rynku (przez wprowadzanie w błąd konsumentów), jak i może obniżać wiarygodność mediów. Niektóre z takich praktyk są zabronione zarówno przez polskie prawo, jak i przez regulacje UE. Jednak nie wydaje się, żeby skuteczna egzekucja tych regulacji była możliwa bez istotnego udziału samych zainteresowanych środowisk (szczególnie poprzez skutecznie stosowane samoregulacje)” – tłumaczą organizatorzy. Celem konferencji jest „publiczne przesłuchanie” przedstawicieli poszczególnych środowisk, co w tej sprawie robią i mogą zrobić w przyszłości oraz dyskusja, jakie działania można podjąć wspólnie. Więcej informacji w kalendarium.

Źródło:

PSPR
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin