Dlaczego e-learning jest ważny?

dodano: 
21.05.2013
komentarzy: 
0

Czy PR-owiec potrzebuje znać teorię? Czy praktykę? A może jeszcze coś innego? Właściwie wszystkie odpowiedzi są prawidłowe. Jak w większości przypadków idealnie jest mieć mieszankę trzech elementów - teorii, praktyki i pewnego rodzaju intuicji. Intuicji marketingowej (rynkowej?), międzyludzkiej, a może po prostu szósty zmysł.

W literaturze fantasy istnieje często rozróżnienie między czarodziejem (ang. wizard), a czarownikiem (ang. sorcerer). Ten pierwszy siedzi w tomach po uszy, uczy się skrupulatnie rzucać czary i jest mistrzem teorii. Drugi opiera się na pewnego rodzaju wewnętrznej energii, nie musi się przygotowywać, nie musi skrupulatnie studiować ksiąg.

Tak trochę jest z PR - sukces może odnieść zarówno osoba znające dobrze teorię, case'y - cudze błędy oraz sukcesy, jak i osoba która po prostu jest "urodzonym PR-owcem". Najlepiej jednak być po trochu jednym i drugim.

Najlepsza wiedza nie pomoże, gdy nie będziemy potrafili zauważać pewnych spraw, wychwytywać ich z tembru głosu rozmówcy, czy wręcz antycypować pewnych zachowań i zdarzeń. Musimy działać szybko, zestawiać fakty i reagować zanim zrobią to inni. Jednak to właśnie wiedza daje pewność w takich sytuacjach i poczucie pewności przy podejmowaniu decyzji. Są one podejmowane wtedy mniej intuicyjnie, a bardziej w przemyślany sposób. "Tą drogą nie idziemy, sparzyły się na niej te i te firmy". "Ta droga jest dobra, mówił o tym ON i ONA". W ten sposób nie będziemy musieli uczyć się wszystkiego na własnych błędach.

Doświadczenie jest oczywiście koniecznością, to ono nadaje finalnej pewności siebie i swoich decyzji, uspokaja i pomaga trzeźwo oceniać sytuację. Wielkie potwory stają się zwykłymi czynnościami, a nawey wystąpienie przed dużą publiką nie stanowi żadnego problemu. Łatwiej też prowadzi się różnego rodzaju rozmowy w trakcie których musimy coś wynegocjować.

Tak więc choć intuicja i pewnego rodzaju spryt są potrzebne, to nie należy bagatelizować wiedzy. A o tą dziś nie najłatwiej - po pierwsze można czerpać ją z wielu źródeł (i nie zawsze jest ona dobrej jakości), po drugie świat zmienia się błyskawicznie i to co jeszcze wczoraj było słuszne, dziś może okazać się niewłaściwe.

A doświadczenie? Tego nie przyspieszymy. Choć odpowiednią mieszanką dwóch poprzednich przymiotów możemy zamaskować jego brak.

Michał Górecki jest jednym z wykładowców nowego kursu e-learningowego dostępnego na PRoto.pl. Dowiedz się więcej na www.akademiaproto.pl

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin