Dr Google leczy Polaków
Firmy zajmujące się tematyką zdrowia coraz częściej doceniają narzędzie, jakim jest Internet. Powstają liczne serwisy dotyczące kampanii prozdrowotnych. Zakładane są fora internetowe dedykowane poszczególnym schorzeniom, na których wypowiadają się zarówno pacjenci, jak i specjaliści. Na popularnych serwisach społecznościowych otwierają się strony poruszające trudne tematy zdrowotne, np. strona fundacji Rak’n’Roll.
Skąd ten trend?
„Jak wynika z raportu Ipsos „Polski konsument OTC” ponad 70 procent Polaków leczy się samodzielnie bez wcześniejszych konsultacji z lekarzem. Coraz częściej istotnym źródłem informacji na temat niepokojących nas symptomów staje się nasz dobry znajomy – dr Gogle” – pisze Adam Barański, Online Community Konsultant z Fleishman-Hillard.
Dlatego tak ważna staje się odpowiedzialna komunikacja tematyki zdrowotnej przez firmy. Istotne są zarówno kwestie odpowiedzialności prawnej i wymagania np. prawa farmaceutycznego, jak i możliwość przekazywania pacjentom prawdziwych informacji dzięki udziałowi w takim projekcie lekarza-eksperta.
Więcej przeczytasz w artykule Adama Barańskiego z Fleishman-Hillard.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak wykorzystywać Internet w celu promocji zdrowia oraz jakie inne narzędzia komunikacyjne wybierać przyjdź na szkolenie „Narzędzia PR w służbie ochrony zdrowia”. Już 29 lutego w Warszawie. Zapisz się już teraz!