Druga odsłona kampanii „Suma Waszych Głosów” na drugą turę wyborów prezydenckich

dodano: 
09.07.2020
komentarzy: 
0

Ruszyła druga odsłona kampanii profrekwencyjnej „Suma Waszych Głosów”, której celem jest zachęcenie obywateli do zagłosowania w drugiej turze wyborów prezydenckich. W akcji biorą w udział gwiazdy i influencerzy. Mówią oni o tym, jak duże znaczenie ma każdy głos i jak niewielka liczba może zdecydować o wyniku.

Organizatorzy tłumaczą, że w pierwszej turze wyborów frekwencja była wysoka, ponieważ zagłosowało 64,51 proc. uprawnionych osób. Zaznaczają jednak, że równocześnie ponad 10,5 mln Polaków postanowiło, by „inni wybrali za nich”.

Dalej twórcy akcji wyjaśniają: „W ostatnich wyborach do Senatu o ostatecznym rozkładzie sił zdecydowało mniej niż tysiąc osób. Pięć lat temu w wyborach prezydenckich różnica pomiędzy kandydatami w drugiej turze wyniosła 518 316 głosów. To znaczy, że głosy 260 tys. osób mogły wpłynąć na wynik wyborów. 260 tys. to dużo? No nie. 260 tys. to kilkanaście razy mniej niż to, ilu ludzi obserwuje Blowka na YouTubie. Julia Wieniawa ma sześć razy więcej followersów” – wyliczają.

„Ilu z 4,5 mln widzów Blowka na YouTubie nie głosuje, uważając że ich głos niewiele znaczy? A ile spośród 1,4 mln obserwujących Maffashion na Instagramie? Gdyby ich zebrać, to 6 mln! Czyli prawie 20 proc. uprawnionych do głosowania” – zwracają uwagę autorzy akcji. Informują też, że decyzja każdej osoby o pójściu na wybory wpłynie na pięć kolejnych lat życia w Polsce i dodają, że każdy głos jest tak samo ważny.

Właśnie dlatego gwiazdy muzyki, filmu i osoby znane z mediów społecznościowych wspólnie przekonują swoich fanów do uczestnictwa w drugiej turze wyborów 12 lipca. W nagraniu zwracają oni uwagę na to, jak ważna jest wiara w sprawczą moc decyzji o pójściu lub niepójściu na wybory.

W kampanii wzięli udział m.in. Urszula Dudziak, Julia Wieniawa, Dawid Kwiatkowski, Magda Bereda, Maciej Musiał, Zofia Wichłacz, Maffashion, Blowek, Olga Frycz, Magdalena Boczarska, Rafał Gębura, Anna Mucha, Anna Smołowik czy Baron.

W ramach akcji przygotowano spot główny, trwający 60 sekund oraz jego 30-sekundowe skróty. Powstały też krótsze wersje na Instagram. Spoty wyświetlane są dodatkowo w telewizji TVN i na YouTubie, a także w mediach społecznościowych.

Kreacją i produkcją kampanii pro bono zajęły się agencja DDB Warszawa i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a za PR odpowiada agencja Big Picture. Akcję wsparła organizacyjnie pozarządowa inicjatywa „30. Rok Wolności”. (kd)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin