Drukowany product placement
Agencja Starcom USA należąca do MediaVest Group przeprowadziła w USA badanie ujawniające poziom akceptacji praktyk product placement w magazynach. Grupa analityków ze Starcom wraz z firmą badawczą Survey Sampling International zmierzyły stosunek czytelników do ukrytej reklamy w artykułach. Badanie objęło magazyny przeznaczone dla mężczyzn i dla kobiet, poświęcone domowi, modzie/urodzie, nowinkom. Większość czytelników (65% respondentów) jest zdania, że reklamodawcy płacą za wzmiankę o ich produkcie. Konsumenci są ponadto zdania, że zwykle produkty mają wiele wspólnego z profilem czasopism, w których występują, a aż 83% potrafiło wymienić z nazwy choć jedną wspomnianą w magazynie markę.
Badanie pokazuje, że czytelnicy są skłonni akceptować produkt placement w magazynach, jeśli „wnosi” on coś nowego do ich doświadczenia czytelniczego i ma wiele wspólnego z kontekstem, w ramach którego jest przytaczany; bardziej akceptują tekst/przytoczenie nazwy firmy/produktu niż samo logo lub zdjęcie. Najsilniejszą zaletą magazynów - jak wynika z badania - jest więź zaufania, jakim czytelnicy darzą czasopisma. Agencje powinny więc ściślej współpracować z czasopismami, by lepiej zrozumieć czytelników, a reklamy nie mogą odstawać od kontekstu publikacji w nich zawartych.