.

 

Dymna wyjątkowa, Hakiel - bezbarwny

dodano: 
19.05.2009
komentarzy: 
1

Instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadził pierwszą falę badania Celebrity Monitor, w którym zbadana została siła 325 osobowości polskiego showbiznesu. Jak z niego wynika, najbardziej wyjątkową polską gwiazdą jest Anna Dymna, podczas gdy w rankingu bezbarwności pierwsze miejsce zajmuje Anna Powierza. Zdaniem badanych, medialny potencjał tkwi w artystach kabaretowych, podczas gdy Jola Rutowicz i Michał Wiśniewski powinni już w mediach „wygasnąć”.

Spośród 325 osobowości polskiego showbiznesu, poddanych badaniu, wysoką rozpoznawalność (90%) uzyskało 90 gwiazd. Najbardziej znanymi postaciami są „legendy” sceny i mediów – Zbigniew Wodecki, Kayah, Marek Kondrat i Cezary Pazura – zna ich prawie 100% Polaków. Najniższą znajomością spośród badanych gwiazd cieszą się młodzi prezenterzy telewizyjni.

Wyniki badania Celebrity Monitor pokazują, że Polacy cenią zarówno wielkie osobowości – legendy sceny i ekranu – Marka Kondrata, Marylę Rodowicz, Janusz Gajosa. Zaś szczególne miejsce w ocenie Polaków ma Anna Dymna. Bardzo pozytywnie pod względem wizerunkowym wypadają też młode gwiazdy sceny kabaretowej (Marcin Wójcik, Michał Wójcik, Katarzyna Pakosińska) – Polacy widzą w nich duży potencjał, na który składają się talent, dowcip i wyjątkowość.

Wśród cech, którymi opisać można gwiazdy, szczególne miejsce zajmuje wyjątkowość. W polskim showbiznesie za najbardziej szczególną osobę Polacy uznają Annę Dymną (60 proc.). Wyniki Celebrity Monitor pokazują, że cenimy ją przede wszystkim za osobowość. Niemal co drugi Polak uznaje, że do szczególnie wyjątkowych należą takze: Beata Tyszkiewicz oraz Jerzy Stuhr.

Publiczność jest zmęczona bohaterami jednego sezonu oraz tymi, którzy szczyt kariery mają już za sobą, ale nadal chcą na scenie tkwić. Badani czują przesyt aktorami serialowymi: bracia Mroczkowie, Kaja Paschalska, czy Anna Powierza – pomimo, że wzbudzają oni sympatię widzów, postrzegamy ich jako bezbarwnych, pozbawionych atutów. A w przypadku gwiazd to właśnie te cechy są największymi ich wrogami.

Zdecydowanie słabą ocenę respondentów otrzymała Anna Powierza. Według 44 proc. badanych można określić ją jako zupełnie bezbarwną. Podobne zdanie na temat braku wyrazistości mają Polacy o Marcinie Hakielu (36 proc. respondentów twierdzi, że jest on „nijaki”) i Gosi Andrzejewicz i (35% wskazań na jej bezbarwność).

Głównym celem badania jest zebranie wiedzy na temat znajomości i wizerunku osób obecnych w mediach – aktorów, wokalistów, prezenterów telewizyjnych, dziennikarzy, sportowców. Badanie jest zrealizowane w sposób ciągły metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews). W cyklicznym badaniu gwiazd w każdym tygodniu średnio 275 respondentów ocenia wizerunek znanych osób. Tworząc wizerunkową mapę polskich celebrities, badani Polacy wskazują na liderów atrakcyjności, inteligencji, wyjątkowości, ale i bezbarwności czy medialnego „pożądania”.  Prezentowana 1.fala badania prezentuje wyniki z 12 tygodni realizacji badania od stycznia do marca 2009 roku. Łączna próba 1 fali badania wynosi N=3308. (kk)

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
21.05.2009
0:47:35
boogie
(21.05.2009 0:47:35)
Z dymną sie zgodze, z bezbarwnymi tez, ale pazura to ostatnio jest znany jedynie ze złotego środka i ślubu z młodą edytą
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin