.

 

Dyskusja o polskim PR na łamach WBJ

dodano: 
03.08.2005
komentarzy: 
0

Michał Pakulniewicz z Warsaw Business Journal przeprowadził rozmowę z Rafałem Szymczakiem z agencji Profile, Ryszardem Solskim z Sigma International oraz Pawłem Trochimiukiem z Partner of Promotion na temat polskiej branży PR. Solski powiedział, że rozwój rynku jest związany z jego dojrzewaniem oraz ze wstąpieniem Polski do UE. Obecnie coraz więcej samorządów i średnich przedsiębiorstw korzysta z usług PR, co jest szansą dla rozwoju mniejszych agencji. Pojawia się też więcej ekspertów w tej dziedzinie.
Rafał Szymczak zwrócił uwagę na fakt, iż pomimo tego, że nie możemy się porównywać do rynku amerykańskiego czy brytyjskiego, to jednak „przy porównaniu z austriackim, portugalskim, włoskim czy nawet hiszpańskim rynkiem nie mamy się czego wstydzić”. Solski podkreślił, że „polski rynek nie jest zbyt wyspecjalizowany – 80 do 90% naszej działalności to nadal kontakty z mediami”. Jeśli chodzi o plany ekspansji zagranicznej to Paweł Trochimiuk ujawnił, że Partner of Promotion zamierza stworzyć swoją sieć w krajach sąsiedzkich we wrześniu br. Natomiast Sigma również planuje ekspansję, ale nie zamierza tworzyć za granicą własnej sieci.
Dyskutowano też o szansach rozwoju rynku. Szymczak widzi największe zagrożenie w ewentualnej stagnacji ekonomii. Natomiast Solski sądzi, że perspektywy są bardzo dobre, m. in. dlatego że jest coraz więcej studentów PR-u i nawet jeśli nie będą oni pracować w zawodzie to zdają sobie sprawę z jego zalet i mogą stać się klientami agencji.

Źródło:

Warsaw Business Journal, Talking with the image makers, Michał Pakulniewicz, 01.08.05, s. 15
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin