Dział PR czy agencja?

dodano: 
08.03.2006
komentarzy: 
2

Adam Mitura na łamach Pulsu Biznesu rozważa zalety i wady zatrudniania agencji PR lub prowadzenia przez firmy wewnętrznego działu komunikacji. Agencje mają opinię bardziej kreatywnych, jednak korzystanie z ich usług wydaje się rozwiązaniem droższym. „Zadaniem public relations jest kształtowanie wizerunku firmy i jego obrona w sytuacjach kryzysowych.
O ile pierwsze zadanie może realizować agencja, o tyle w drugim przypadku zupełnie nie dopuszczam takiego rozwiązania. Tu niezbędne jest uczestniczenie w życiu firmy” – mówi dla Pulsu Biznesu Tomasz Syller, wiceprezes Grupy Kolastyna. Zdaniem przedstawicieli firm, główną zaletą działów PR jest dogłębna znajomość przedsiębiorstwa. „Odpowiedzialne za to osoby mają lepszy niż zewnętrzna agencja kontakt z innymi pracownikami i dzięki temu większy i szybszy dostęp do informacji” – pisze Mitura. Zdaniem cytowanej przez autora Iwony Trochimczuk, dyrektor marketingu firmy Cezex, „Skutki działań komórki wewnętrznej mogą być takie same, jak uzyskane przez wyspecjalizowaną firmę, a w działaniach skierowanych do pracowników nawet znacznie wyższe. Poza tym koszt utrzymania firmowych służb PR jest niższy.”.
Natomiast przedstawiciele agencji podkreślają, że własne PR mogą prowadzić jedynie firmy, które nie chcą działać intensywnie na zewnątrz. „Rozwiązanie domowe wystarczy, jeżeli PR sprowadza się tylko do okazjonalnego wysyłania informacji prasowych i zorganizowania raz na kilka miesięcy spotkania z dziennikarzami.” – mówi Ryszard Solski, dyrektor generalny agencji Sigma.

Źródło:

Puls Biznesu, Wspólnie z agencją czy może samemu, Adam Mitura, 08.03.06 s. 24
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
12.03.2006
14:56:42
student
(12.03.2006 14:56:42)
faktycznie taniej bo przecież wiadomo że do prowadzenia profesjonalnych działań wystarczy zatrudnić absolwenta - zaraz po sudiach podejmie pracę za 1500 zł. dramat że to piszą "fachowcy"
08.03.2006
13:20:40
Piotrek
(08.03.2006 13:20:40)
Tym razem Pan Ryszard nie mówi całej prawdy. Można nie korzystać z agencji zewnętrznej (na stałe) i prowadzić szeroko zakrojone działania piarowe. Usprawiedliwieniem dla Pana Ryszarda jest to, że nie można oczekiwać, aby powiedział, że głównym celem współpracy z agencją jest wygoda dla firm.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin